۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

نایلون آبیاری کشاورزی

کاربرد نایلون آبیاری قطره ای در کشاورزی

فهرست مطالب

آبیاری قطره ای نوعی آبیاری است که در آن آب از طریق یک سیستم با لوله هایی از جنس پلاستیک با دهانه لوله‌ هایی مجهز به قطره چکان با سرعت بسیار پایین بر روی خاک چکیده می شود. برای مدیریت آب در آبیاری قطره ای از نایلون آبیاری قطره ای استفاده می شود. با ذخیره آب در محفظه های پلاستیکی این نایلون از نشست آب جلوگیری خواهد شد‌ نایلون های آبیاری قطره ای در انواع مختلف با ضخامت و اندازه های متنوع با کیفیت‌ های درجه بندی شده برای استفاده در صنعت کشاورزی تولید شده اند. بسیاری از کشاورزان برای جلوگیری از آلودگی محیط زیست و زمین های کشاورزی از نایلون های آبیاری قطره ای تجزیه پذیر استفاده می کنند. این محصولات در رنگ بندی هایی به صورت مات مشکی رنگ و شفاف تولید می شوند. در این مقالع قصد داریم درباره کاربرد نایلون آبیاری قطره ای در کشاورزی صحبت کنیم.

استفاده از نایلون آبیاری قطره ای چه مزایایی دارد؟

نایلون آبیاری قطره ای به عنوان یک نایلون کشاورزی تاثیر بسیار زیادی در صرفه جویی مصرف آب و همچنین صرفه جویی در وقت دارد. با استفاده از این نایلون کشاورزان دیگر لازم نیست که وقت زیادی را برای آبیاری محصولات کشاورزی و یا ریشه کن کردن علف های هرز هدر بدهند. مزایای نایلون آبیاری قطره ای شامل موارد زیر است.

نایلون ابیاری رول پلیمر

• تغییر دمای خاک

یکی از مهم ترین مزایای نایلون آبیاری قطره ای تغییر دمای خاک است. با توجه به این که پلاستیک هایی با رنگ تیره نور بیشتری را به خود جذب می کنند، دمای خاک را افزایش داده و باعث بارور شدن زودتر از موعد آن می شوند. در مقابل نایلون های سفید در کاهش دمای خاک تاثیر دارند و نور خورشید را به خود جذب نمی کنند. بنابراین کشاورزان در فصل تابستان که برخی ازم محصولات به دمای کمتری نیاز دارند از نایلون آبیاری قطره ای شفاف و در برای محصولاتی که در فصول سرد سال کشت می شوند از نایلون آبیاری قطره ای تیره استفاده می کنند.

• جلوگیری از کاهش رطوبت خاک

یکی دیگر از کاربرد نایلون آبیاری قطره ای باعث می شود که آبی که از کاهش میزان رطوبت موجود در خاک بر اثر تابش نور خورشید و تبخیر جلوگیری شود. این نوع نایلون رطوبت را به صورت یکنواخت در سطح خاک توزیع می کند. به همین دلیل به میزان بسیار زیادی از ایجاد تنش در گیاهان نیز جلوگیری می کند‌.

• کمک به مهار رشد علف های هرز

یکی دیگر از مزایای نایلون آبیاری قطره ای این است که اجازه نمی دهد نور خورشید به صورت مستقیم به خاک برسد. عدم رسیدن نور خورشیدبه خاک از رشد بی رویه علف های هرز جلوگیری می کند‌. سوراخ های نایلون های شفاف آبیاری قطره ای تنها راه رشد علف های هرز هستند. این نایلون در مهار رشد علف های هرز کاربرد زیادی دارد.

• کاهش آبشویی کودهای کشاورزی

با کمک نایلون های آبیاری قطره ای در کشاورزی می توان از آبشویی کودها جلوگیری کرد. در آبیاری قطره ای آب بسیار کمی به کودهای موجود در خاک می رسد و کودها فرصت کافی برای اینکه از طریق ریشه گیاهان جذب شوند را دارند. کاهش شستشوی کودها با استفاده از نایلون آبیاری در مصرف کود نیز صرفه جویی می کند‌.

• کمک به بهبود کیفیت محصولات کشاورزی

با استفاده از پلاستیک آبیاری از خروج محصولات کشاورزی به بیرون از خاک جلوگیری می شود‌. این اتفاق مانع از پوسیدگی و کاهش کیفیت محصولاتی مانند سبزیجات، صیفی جات و توت فرنگی می شود.

• جلوگیری از ورود آسیب به ریشه گیاهان

همانطور که در بخش های قبلی هم اشاره کردیم نایلون آبیاری قطره ای به علف های هرز اجازه شد نمی دهد. با این ویژگی ریشه محصولات با کیفیت بهتری در خاک رشد کرده و از مواد مغذی موجود در خاک استفاده می کنند‌. از مزایای دیگر این نوع نایلون می توان به مواردی مانند بهبود بافت خاک، ایجاد شکل ظاهری مرتب و جذاب برای مزارع کشاورزی و بهبود ارگانیسم‌های مفید در خاک اشاره کرد‌.

اهمیت استفاده از نایلون ابیاری قطره ای تجزیه پذیر در تولید محصولات کشاورزی

کاربرد نایلون آبیاری قطره ای

امروزه بسیاری از کشاورزان به تجزیه پذیر بودن نایلون های آبیاری قطره ای اهمیت بسیار ویژه ای قائل هستند. آن ها با استفاده از این نوع نایلون قصد دارند که آلودگی زمین های کشاورزی و محیط زیست را کاهش دهند. برای تولید این محصول در کارخانه های تولیدکننده از مواد اولیه درجه یک تجزیه پذیر استفاده می شود‌. با توجه به مزایای بسیار زیاد این نایلون در کشاورزی می توان از آن برای مدیریت مصرف آب در کشاورزی بهره گرفت. نایلون آبیاری علاوه بر صنعت کشاورزی در صنعت ساخت و ساز نیز برای افزایش استحکام بتن مورد استفاده قرار می گیرد. کشاورزان در زمان خرید این محصول همواره باید از شرکت هایی خرید خود را انجام دهند که از کیفیت محصولات و استفاده از مواد اولیه درجه یک در آن مطمئن باشند‌‌.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *