۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

پلی الفین چیست؟

پلی الفین چیست ؟ pof مخفف چیست و چه کاربردی دارد ، تولید کننده فیلم pof

فهرست مطالب

پلی‌الفین یا POF مخفف کلمه POLYOLEFIN یک نوع پلیمر از جنس مونومر الفین به عنوان یک نوع آلکن می‌باشد. این ماده به عنوان ماده‌ای ترموپلاستیک از محبوبیت بالایی برخوردار است. این محصول قالب‌گیری آسانی دارد و به سادگی می‌توان آن را بارها با گرم کردن و خنک کردن به شکل قالب‌های مختلف درآورد. محصولات شکل گرفته در قالب‌ها از انعطاف‌پذیری، دوام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند و در برابر عواملی مانند رطوبت، حلال‌ها و مواد شیمیایی آسیب نمی‌بینند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره پلی‌الفین و کاربردهای آن در اختیار شما قرار دهیم.

پلی الفین چیست و چه کاربردهایی در صنعت دارد؟

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم پلی‌الفین محصولی پلیمری است که به عنوان یک محصول پلاستیکی در صنایع مختلف کاربرد گسترده‌ای دارد. این محصول در بسته‌ بندی محصولات آرایشی و بهداشتی، بسته بندی مواد غذایی، تولید پانل‌های ساختاری، تولید سیستم‌های لوله‌کشی، تولید الیاف مورد نیاز برای تولید لباس‌های ضد آب، تولید پارچه و فرش ضد آب، تولید انواع کفش، ساخت کوسن‌های صندلی، ساخت بالش‌های آب گرم، تولید راکت تنیس، تولید ظروف و بطری، تولید لوله‌های انقباضی برای مراقبت از قطعات الکترونیکی و انواع سیم، تولید کیسه‌های نگهداری خون، پروتز، لوله های مایعات و دستگاه تزریق و غیره مورد استفاده قرار می‌گیرد.

 

پلی الفین چیست؟ کاربرد های pof

 

 

پلی‌الفین با پلی‌اتیلن و پی وی سی چه تفاوتی دارد؟

پلی اتیلن یا نایلون شیرینگ نسبت به پلی‌الفین ضخامت بیشتری دارد و بیشتر برای بسته‌بندی‌های کلی مورد استفاده قرار می‌گیرد. یکی از نمونه‌های پرکاربرد بسته‌بندی با نایلون شیرینگ پلی اتیلنی همان پک‌های شش تایی آب معدنی و نوشابه می‌باشند که در اکثر فروشگاه‌ها مشاهده کرده‌اید. شیرینگ پی وی سی نوعی نایلون است که ضخامت کمی دارد و جنس آن خشک است. این محصول بیشتر برای روکش انواع کالا و همچنین روکش مواد‌غذایی کاربرد دارد. از نمونه‌های بسته‌بندی با شیرینگ پی وی سی می‌توان به روکش پاک سیگار و روکش شیشه‌های سس اشاره کرد. شیرینگ پلی‌الفین یا POF از پی وی سی انعطاف‌پذیرتر و نرم‌تر است. بسته‌بندی با این نوع نایلون بسیار بی‌نقص خواهد بود و گوشه‌های تیزی ایجاد نمی‌کند. POF با گذر زمان دچار تغییر رنگ نمی‌شود و قابلیت چاپ‌پذیری بالایی نسبت به پلی اتیلن و پی وی سی دارد.

شیرینگ پلی الفین چه ویژگی هایی دارد؟‌

اقتصادی بودن، با کیفیت بودن و چاپ‌پذیری بالا از مهمترین ویژگی‌های شیرینگ پلی‌الفین محسوب می‌شود. بسته‌بندی با استفاده از شیرینگ پلی‌الفین هزینه‌های پایینی به همراه دارد. انعطاف‌پذیری بالای این محصول باعث می‌شود که در بسته‌بندی گوشه‌های تیز ایجاد نشود. با توجه به سازگاری با محیط‌زیست این نوع فیلم در همه کشورهای جهان از جمله کشورهای اروپایی تایید شده‌است و به راحتی بعد از استفاده می‌شود آن را بازیافت کرد. با توجه به حجم پایین و جرم واحد هر متر مربع از این سلفون شیرینگ نسبت به شیرینگ پی وی سی و پلی اتیلن قیمت ارزان‌تری دارد ومقرون به صرفه تر است. عدم شکنندگی و زرد شدن با گذشت زمان، انعطاف پذیری و نرمی بالا، مقاومت در برابر پاره شدن، استحکام بالا به دلیل تولید به صورت چند لایه، مقاومت در برابر سوراخ شدن یا ضربه دیدن، شفافیت بالا، ماندگاری، برخورد با مواد غذایی به دلیل نداشتن مواد شیمیایی مضر و عدم متصاعد شدن بوی نامطبوع از ویژگی‌های دیگر شیرینگ پلی‌الفین به شمار می‌رود.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید