۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه

صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه

فهرست مطالب

ایران به عنوان یکی از کشورهای برتر تولید کننده انواع مختلف نایلون و نایلکس در آسیا و خاورمیانه حجم بسیار وسیعی از محصولات باکیفیت پلاستیکی را تحت نظر گمرک و نهادهای دولتی به سایر کشورها از جمله ترکیه صادر می کند. صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه علاوه بر کاهش وابستگی اقتصادی به نفت تبادلات اقتصادی بین کشورهای ایران و ترکیه را افزایش می دهد. تعدادی از شرکت های معروف ایرانی در حوزه تولید محصولات پلی اتیلنی سبک و سنگین با استفاده از پیشرفته ترین ماشین آلات و جدیدترین تکنولوژی های روز دنیا و مواد اولیه مرغوب با بهره گیری از مجرب ترین و حرفه ای ترین نیروها مشغول فعالیت هستند.محصولات متنوع خود را با قیمت مناسب و رعایت استانداردهای لازم به کشور دوست و همسایه یعنی ترکیه صادر می کنند. این شرکت ها برای جلب اعتماد مشتری های صادراتی ابتدا نمونه محصولات خود را برای بررسی کیفیت تولید و چاپ به مشتری ارسال می کنند تا در صورت تایید قرارداد را تنظیم و امضا کنند. در این مقاله قصد داریم درباره قوانین و شرایط صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه، معرفی محصولات صادراتی دیگر علاوه بر نایلون و نایلکس صحبت کنیم.

دلیل افزایش تقاضای صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه چیست؟

به علت نوسانات نرخ ارز و همچنین بالا بودن کیفیت تولید نایلون و نایلکس توسط شرکت های تولید کننده محصولات پلاستیکی در ایران خرید نایلون و نایلکس با قیمتی مناسب از کارخانجات ایرانی توسط خط تولیدها و شرکت های ترکیه ای بسیار مقرون به صرفه تر و ارزان تر از کشورهای دیگر است. ایران امروزه به یکی از بزرگ ترین صادرکننده های نایلکس و نایلون در خاورمیانه تبدیل شده است. با توجه به تحریم های ظالمانه آمریکا بر علیه ایران شرکت های بین المللی اروپایی از واردات نایلون و نایلکس تولید شده توسط کارخانه های ایران خودداری می کنند‌. ترکیه به عنوان یکی از کشورهای همسایه در غرب ایران روابط بسیار خوبی با کشور ما دارد. صادرات هر محصولی از جمله نایلون و نایلکس پروسه ساده و راحتی در پیش دارد.

آشنایی با شرایط و نحوه صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم مشتریان خارجی قبل از ثبت سفارش خرید نایلون و نایلکس از تولید کنندگان ایرانی می توانند نمونه کارها و میزان کیفیت آن ها را مورد بررسی قرار دهند تا با اطمینان کافی برای خرید اقدام کنند. تحویل نمونه کارها از دو طریق انجام می شود. روش اول مشاهده نمونه کارها در خود کارخانه تولید کننده و روش دوم مشاهده در لب مرز کشور ترکیه‌. بعد از تایید کیفیت نمونه کارها و پشت سر گذاشتن مرحله مشاوره نوبت به مرحله ثبت سفارش و تنظیم قرارداد می رسد. مشتریان ترکیه ای موظفند که قبل از تولید سفارشات خود مبلغی را به عنوان پیش پرداخت یا بیعانه به شرکت تولید کننده نایلون و نایلکس پرداخت کنند و پس از ثبت دفتری زمان تحویل سفارشات تعیین می شود. پس از پایان مراحل تولید و آماده شدن سفارشات، محصولات برای تحویل به لب مرز برده می شوند. تحویل سفارشات و گذر آن ها از مرز توسط هواپیما یا تریلی ترانزیت بعد از تسویه حساب کامل انجام می شود. شرکت های تولید کننده نایلون و نایلکس ایران بعد از تحویل بار و تایید کیفیت آن توسط مشتری خارجی هیچ گونه مسئولیتی را در قبال محصولات قبول نخواهد کرد. بنابراین قبل از حمل محصولات به آن طرف مرز یک بار به صورت کامل همه بار باید مورد بررسی قرار بگیرد.

 

نحوه صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه

 

علاوه بر نایلکس و نایلون چه محصولاتی به ترکیه صادر می شود؟

شرکت تولید کننده نایلون و نایلکس فقط در زمینه تولید این دو محصول فعالیت نمی کنند بلکه محصولات دیگری با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن و پلی پروپیلن نیز تولید و به کشورهای همسایه مانند ترکیه صادر می کنند. در این بخش برخی از محصولات پلاستیکی صادراتی را معرفی می کنیم.

  • صادرات کیسه زباله های نایلونی و نایلکسی

یکی از محصولات پر سفارش که از طرف کشورهای همسایه از جمله ترکیه با حجم زیاد درخواست داده می شود، کیسه زباله هایی هستند که با استفاده از مواد اولیه نایلونی یا نایلکسی درجه دو و درجه سه ساخته می شوند.برای تولید کیسه زباله هیچ وقت از مواد اولیه درجه یک استفاده نمی شود و با این اقدام به میزان زیادی در هزینه های تولید صرفه جویی خواهد شد.

  • صادرات نایلون های دسته دار

نایلون های دسته دار دارای انواع مختلفی هستند و هر یک ‌کاربردهای مخصوص به خود را دارند. با توجه به پایین بودن هزینه های تولید نایلون های دسته دار در ایران، اکثر کشورهای واقع در خاورمیانه ترجیح می دهند که محصولات مورد نیاز خود را از کارخانه های پلاستیک ایران تامین کنند تا در هزینه های خود صرفه جویی کرده باشند. انواع پلاستیک دسته دار عبارتند از: نایلون دسته زنبیلی، نایلون دسته موزی، نایلون دسته تقویت‌ و نایلون تبلیغاتی.

  • صادرات نایلون های شیرینگ

یکی دیگر از محصولات صادراتی که برای بسته بندی کاربرد دارد و با مناسب ترین قیمت و بهترین کیفیت در ایران تولید و به کشورهای دیگر مانند ترکیه صادر می شود، نایلون شیرینگ است.نایلون های شیرینگ انواع مختلفی دارند و از چهار گروه شامل نایلون شیرینگ بسته بندی و نایلون شیرینگ پی وی سی، نایلون شیرینگ PET و نایلون شیرینگ POF تشکیل شده اند. ضخامت نایلون شیرینگ های بسته بندی زیاد است و برای بسته بندی پک های آب معدنی شش تایی مورد استفاده قرار می گیرد. ضخامت نایلون شیرینگ پی وی سی یا پلی وینیل کلراید پایین است و به عنوان روکش کالاها و مواد غذایی مانند روکش سیگار یا شیشه های سس کاربرد دارد. نایلون شیرینگ PET یا پلی اتیلن ترفتالات همان نایلون پی وی سی اما خشک است با کیفیت و استحکامی بالاتر و انقباض پذیری بالا که از قیمت بالایی برخوردار است. نایلون شیرینگ POF نیز همانند پی وی سی اما نرم با خاصیت انعطاف پذیری بسیار بالاست.

  • صادرات نایلکس و نایلون حبابدار

یکی دیگر از محصولات پرکاربرد که برای بسته بندی انواع کالا مورد استفاده قرار می گیرد و با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می شود، نایلون یا نایلکس حبابدار نام دارد. این محصولات در همه کشورها از جمله ترکیه مصرف بالایی دارند و توسط شرکت های ایرانی تولید و به این کشور صادر می شوند.

  • صادرات نایلون گرانول

به مواد اولیه درجه دو و درجه سه که از بازیافت محصولات پلاستیکی به دست می آید، گرانول گفته می شود. گرانول ها به دو گروه ضایعات خود کارخانه و ضایعات بازیافتی تقسیم می شوند و گرانول های خود کارخانه پس از اینکه توسط حرارت ذوب شدند به مواد اولیه درجه دو و درجه سه تبدیل می شوند. گرانول های بازیافتی هم از محصولات پلاستیکی که توسط مصرف کنندگان دور انداخته شده تولید می شود. کیفیت گرانول ها نسبت به مواد اولیه درجه یک پایین تر است.

 

 صادرات محصولات به ترکیه

 

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم درباره دلیل افزایش تقاضای صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه، شرایط و نحوه صادرات نایلون و نایلکس به ترکیه و انواع محصولات صادراتی دیگر توضیح دهیم. امیدوارم از مطالعه این مطلب کمال استفاده را برده باشید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *