۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

انواع سفره یکبار مصرف

کاربرد و انواع سفره یکبار مصرف

فهرست مطالب

در بین مردم ایران که به صرف غذا در کنار هم علاقه زیادی دارند، یکی از محصولات پرکاربرد سفره یکبار مصرف است. این محصول انواع مختلفی دارد و در مراسم ها و موقعیت های مختلفی مورد استفاده قرار می گیرد. با توجه به پیشرفت تکنولوژی در سال های اخیر تجهیزات و لوازم یکبار مصرفی تولید شده که زندگی مردم را راحت تر کنند. سفره های یکبار مصرف کار زنان خانه دار را به میزان زیادی راحت کرده است زیرا دیگر لازم نیست که وقت زیادی را صرف پاک کردن سفره بکنند و مبلغ زیادی را برای خرید سفره هزینه کنند. این سفره ها از لحاظ رنگ بندی و طراحی تنوع بالایی دارند و قیمت آن ها نیز بسیار مناسب است. با توجه به این که سفره برای صرف غذا کاربرد دارد، کارخانه ها در تولید سفره های یکبار مصرف تمام نکات بهداشتی را رعایت می کنند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع مختلف سفره یکبار مصرف و کاربردهای آن صحبت کنیم.

صرفه جویی در زمان با استفاده از سفره یکبار مصرف

در عصر جدید زمان نقش بسیار مهمی در رسیدگی به امور دارد. صرفه جویی در زمان آنقدر ارزشمند است که مردم همواره به دنبال راهی هستند که با کمک از علم و تکنولوژی های جدید از زمان خود به صورت بهینه استفاده کنند. در فرهنگ مردم ایران در مهمانی های پر جمعیتی که در داخل منازل برگزار می شود از سفره برای صرف دسته جمعی غذا استفاده می کنند. جمع شدن دور تا دور سفره حس خوبی برای صاحب خانه و مهمان ها ایجاد می کند. جمع آوری سفره و پاک کردن یا شستشوی آن به زمان زیادی نیاز دارد. بهترین راهکار برای حذف مراحل تمیز کردن و جمع شدن سفره در مهمانی ها استفاده از سفره یکبار مصرف است. بعد از استفاده از این محصول به راحتی می‌توان آن را جمع آوری کرد و به زباله های بازیافتی انتقال داد. با وجود این سفره ها به میزان زیادی در زمان صرفه جویی می شود و زنان خانه دار به جای نظافت سفره به کارهای دیگر خود می رسند.

سفره یکبار مصرف چه کاربردهایی دارد؟

در خوابگاه های دانشجویی و ادارات دانشجوها و  کارمندان برای صرف غذا از سفره یکبار مصرف استفاده می کنند و با این کار در زمان خود صرفه جویی می کنند. از کاربردهای دیگر این نوع سفره می توان به استفاده در منازل اشاره کرد. زنان خانه دار در مراسم مختلف و جشن هایی که تعداد زیادی مهمان دارند، از سفره های یکبار مصرف کمک می گیرند. در سفرهای کوتاه داخل شهری و پیک نیک ها نیز استفاده از سفره های یکبار مصرف رواج زیادی دارد. در شرایط پیک نیک یا سفر کوتاه به طور کلی بهتر است برای رعایت نکات بهداشتی از وسایل یکبار مصرف استفاده شود. هتل ها و رستوران ها یکی از مشتریان ثابت سفره های یکبار مصرف هستند زیرا بارها باید سرویس غذا خوری خود را نظافت کنند. کارگران در کارخانه ها برای صرف دسته جمعی غذا از این نوع سفره استفاده می کنند.

چرا استفاده از سفره یکبار مصرف روز به روز در حال افزایش است؟

کیفیت بالای سفره های یکبار و دلایل دیگری که در ادامه به آن ها خواهیم پرداخت، در افزایش استفاده از این محصول یکبار مصرف تاثیرگذار می باشند. بر اساس نظر سنجی های صورت گرفته از مصرف کنندگان این محصول بهداشتی بودن مواد اولیه سفره های یکبار مصرف در افزایش کاربرد و محبوبیت این سفره موثر بوده است. در مواد اولیه درجه یک این سفره هیچ گونه آلودگی وجود ندارد. البته هنوز هم افرادی سودجو وجود دارند که سفره یکبار مصرف را با مواد اولیه بی کیفیت تولید می‌کنند. یکی دیگر از دلایل محبوبیت این نوع سفره زیبایی و تنوع رنگ بندی آن است. وقتی از یک سفره شیک و جذاب در مهمانی ها استفاده می کنید، کیفیت دورهمی و پذیرایی نیز افزایش می یابد. استفاده از رنگ های مجاز و رعایت استانداردهای لازم در تولید این نوع سفره باعث افزایش کیفیت آن می شود. رعایت اصول بهداشتی در تولید سفره های یکبار مصرف باعث می شود که مصرف کننده با خیالی راحت نان و مواد غذایی را در داخل سفره قرار دهد.

سفره یکبار مصرف پلاستیکی

چند نوع سفره یکبار مصرف در بازار به فروش می رسد؟

سفره یکبار مصرف پلاستیکی

سفره های یکبار مصرف پلاستیکی را با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می کنند. این نوع سفره به عنوان پر مصرف ترین نوع سفره های یکبار مصرف به شمار می رود و در دو نوع نازک و ضخیم توسط کارخانه های تولید کننده به بازار عرضه می شود. نوک نازک سفره یکبار مصرف برای استفاده در منازل، پیک نیک، سفر و غیره کاربرد دارد. نوع ضخیم آن با طرح های مجلسی زیبا نیز برای مراسم رسمی به کار می رود.

سفره یکبار مصرف کاغذی

برای تولید سفره های یکبار مصرف از کاغذ نیز استفاده می شود. مواد اولیه به کار رفته در سفره های کاغذی همان موادی هستند که برای ساخت دستمال کاغذی اسنفاده می شوند. در لایه زیرین سفره های کاغذی یک لایه پلی اتیلن وجود دارد تا با جذب مایعات ریخته شده در داخل سفره از نفوذ آن به فرش ها و سطح  زمین جلوگیری کند. سفره های یکبار مصرف کاغذی از جذابیت و ظاهر زیبایی برخوردارند و به مجالس و مهمانی ها جلوه خاصی می بخشند.

سفره یکبار مصرف شیشه ای

این نوع سفره دارای ظاهری براق و بسیار شفاف است که برای استفاده روی میزهای غذاخوری در تالارها، رستوران ها، هتل ها و غیره کاربرد دارد. مقاومت و ضخامت سفره شیشه ای نسبت به بقیه سفره ها بیشتر است

سفره یکبار مصرف پلی استر

یکی از الیاف مصنوعی که در  طراحی و تولید سفره های یکبار مصرف کاربرد دارد، پلی استر است. این جنس از سفره حالتی بین پارچه و کاغذ دارد و با قیمت بسیار منصفانه ای به فروش می رسند‌. شفافیت و براقیت پارچه پلی استر از پارچه بیشتر است‌. ضد لک بودن، ضد چروک بودن، ظرافت، قابلیت شستشو، ابعاد کوچک و مقاومت در برابر پارگی از  مهمترین ویژگی های سفره های یکبار مصرف پلی استر به شمار می روند‌.

سفره های یکبار مصرف طلاکوب و نقره کوب

برای استفاده از سفره یکبار مصرف در مجالس مهمی مانند عروسی از سفره های طلاکوب و نقره کوب کمک می گیرند. ضخامت این سفره ها نسبت به بقیه مدل ها بیشتر است و رنگ های جذابی دارد. برای چاپ روی سفره های طلاکوب و نقره کوب از دستگاه هلیو استفاده می شود.

مراحل تولید سفره یکبار مصرف پلاستیکی به چه صورت است؟

همانطور که اشاره کردیم سفره یکبار مصرف پلاستیکی به عنوان پرکاربردترین نوع این سفره به شمار می رود و با استفاده از مواد پلیمری ساخته می شود. برای تولید این محصول از تجهیزات و دستگاه های پیشرفته ای استفاده می شود. با استفاده از دستگاه اکسترود و پس از مرحله فشرده سازی گرانول و کربن به سفره های نایلونی با عرض 80، 100 و 120 سانتی متر تبدیل می شود. دلیل تولید سفره های یکبار مصرف با این ابعاد استقبال مشتریان بوده است. پس از تولید نایلون به مرحله رنگ آمیزی و چاپ روی سفره می رسیم. در این مرحله سفره ها در مدل های تک رنگ یا چند رنگ آماده می شوند. تولید سفره  تک رنگ هزینه زیادی به همراه ندارد. اما برای مدل های چند رنگ باید از تعداد بیشتری رنگ و دستگاه های پیشرفته گران قیمت استفاده کرد. بنابراین هزینه تولید و قیمت نهایی سفره افزایش می یابد. پس از رنگ آمیزی و چاپ سفره توسط دستگاه چاپگر وارد مرحله جرقه گیری می شویم. جرقه گیری نایلون با استفاده از دستگاه یونیزه یا جرقه گیر به افزایش دوام چاپ و راحت شدن استفاده از این محصول کمک زیادی می کند‌. در مرحله آخر سفرها را پرفراژ می کنند تا در هنگام استفاده به راحتی بتوان به اندازه مورد نیاز از آن را جدا کرد. دستگاه های مخصوصی برای پرفراژ کردن و رول کردن سفره وجود دارد که آن را برای راحت شدن کار مشتری بسته بندی می کند. در بسته بندی رول سفره یکبار مصرف نهایت دقت لازم است تا از ورود آلودگی ها و میکروب ها به داخل بسته بندی جلوگیری شود.

چاپ سفره یکبارمصرف پلاستیکی

در خرید سفره یکبار مصرف به چه نکاتی باید توجه کرد؟

برای خرید سفره یکبار مصرف قبل از هر گزینه ای ابتدا باید به نیاز خود توجه داشته باشید و بعد از مشخص شدن نیاز به عواملی مانند نوع مواد اولیه، ضخامت، ابعاد، میزان شفافیت، کیفیت رنگ، کیفیت چاپ و در نهایت کیفیت بسته بندی سفره توجه نمایید. مواد اولیه سفره های یکبار مصرفی که می خرید حتما باید درجه یک باشد. زیرا مواد اولیه نامرغوب با برخورد به مواد غذایی به سلامت مواد غذایی و افرادی که آن را مصرف می کنند، آسیب وارد می کند‌. دقت کنید که در تولید این سفره از مواد فود گرید استفاده شده باشد تا در صورت برخورد و تماس مواد غذایی با سفره خطری پیش نیاید. در بعضی از شرکت ها سفره های یکبار مصرف به صورت کیلویی و عمده به فروش می رسند. خرید سفره یکبار مصرف کیلویی یکی از بهترین فرصت ها برای مکان هایی مانند رستوران ها، تالارها و مغازه هاست تا این محصول را بدون واسطه و با قیمتی ارزان خریداری کنند. در زمان خرید این محصول از اعتبار شرکت و کیفیت محصولات ارائه شده در آن اطمینان حاصل کنید.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره مزایا، کاربردها، انواع و نحوه تولید سفره های یکبار مصرف توضیح دادیم و به نکات مربوط به خرید این محصول نیز اشاره کردیم. با استفاده از این نوع سفره در منزل، محل کار، مهمانی ها، سفر و پیک نیک می توانید در زمان خود صرفه جویی کنید و خاطره ای دلنشین از کنار هم بودن و میل کردن غذا برای خود و اطرافیانتان رقم بزنید. استفاده از سفره های یکبار مصرف این روزها در تمام مهمانی ها متدوال شده و کار زنان خانه دار راحت تر کرده است. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *