۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

سلفون opp رول پلیمر

انواع و ویژگی های سلفون بسته بندی opp

فهرست مطالب

یکی از انواع سلفون که بیشتر برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد، سلفون opp می باشد. امروزه استفاده از سلفون opp در ابعاد و ضخامت های مختلف برای بسته بندی مواد غذایی به یک امر رایج تبدیل شده است. به این سلفون پلی پروپلینی در صنعت با نام ترس و نام‌ مستعار bopp هم شناخته می شود. سلفون opp با سلولز طبیعی تولید شده اند و به طور ویژه مخصوص بسته بندی مواد غذایی هستند. مقاومت و استحکام بالای این سلفون مانع از نفوذ هوا، رطوبت، آب، گرد و غبار و میکروب‌ ها به داخل بسته بندی مواد غذایی می شود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره سلفون opp و تفاوت آن ها با سلفون های cpp در اختیار شما قرار دهیم.

سلفون opp چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

همانطور که در مقدمه هم اشاره کردیم سلفون opp یک نوع سلفون ترس مخصوص بسته بندی مواد غذایی است که با استفاده از مواد اولیه پروپلینی ساخته می شود و قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد. در چاپ این سلفون می توان از یک الی هشت رنگ فول اچ دی استفاده کرد. ویژگی های سلفون opp منحصر به فرد است و به همین دلیل در صنعت بسته بندی مواد غذایی گزینه بسیار مناسب و ایده آلی به شمار می رود. این سلفون علاوه بر بسته بندی مواد غذایی در بسته بندی لوازم تحریر، مواد آرایشی و بهداشتی، انواع مختلف شوینده ها، دخانیات و غیره نیز کاربرد دارد. ویژگی های مهم سلفون opp شامل موارد زیر است.

ویژگی های opp بسته بندی

• داشتن قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا

یکی از مهم ترین ویژگی های سلفونopp داشتن قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا می باشد. برای ایجاد بسته بندی های جذاب و بسیار زیبا که توجه مشتریان را به خود جلب کند، از یک تا هشت رنگ فول اچ دی در چاپ این نوع سلفون استفاده می شود. رزولوشن و کیفیت بالای چاپ در این نوع سلفون به جذب مشتری و افزایش فروش محصولات مختلف کمک زیادی می کند.

• انعطاف پذیری بالا

یکی دیگر از ویژگی های سلفون opp این است که انعطاف پذیری بالایی دارد و با قرار گرفتن در شرایطی که فشار زیادی را متحمل می شود، به سادگی سوراخ یا پاره نمی شود و ترک بر نمی دارد.

• داشتن قابلیت لمینت پذیری

داشتن قابلیت لمینت پذیری در سلفون های opp به این صورت است که امکان چاپ و تولید این محصول به شکل دولایه هم وجود دارد. در بسته بندی مواد غذایی با استفاده از سلفون opp می توان یک لایه جداگانه از opp را روی سلفون cpp به صورت لمینت متصل کرد تا مقاومت و استحکام آن افزایش پیدا کند. برای بسته بندی ظرف های یک بار مصرف از فیلم دولایه لمینت شده استفاده می شود.

• جلوگیری از نفوذ هوا و اکسیژن به داخل بسته بندی

بسته بندی مواد غذایی و غیره با سلفون opp از ورود هوا و اکسیژن به داخل محصولات جلوگیزی می کند و باعث افزایش ماندگاری و تازه ماندن مواد غذایی می شود. این نوع سلفون را می توان به صورت حفره دار و پرفراژ دار نیز تولید کرد. این ویژگی در ایجاد بسته بندی های شیک تاثیر بسزایی دارد.

سلفون بسته بندی بطری opp

انواع مختلف سلفون opp کدامند؟

انواع سلفون opp به دسته تقسیم می شوند که عبارتند از:

• سلفون صدفی

یکی از پرکاربردترین انواع سلفون opp که به رنگ شیری و صدفی تولید می شود، سلفون صدفی نام دارد. این نوع سلفون برای بسته بندی مواد غذایی کاربرد دارد که حتما باید در محیط های سرد و یخچال نگهداری شوند.

• سلفون متالایز

نوع دیگری از سلفون opp که با افزودن پودر آلومینیوم به مواد اولیه به رنگ سیلور در می آید و برای بسته بندی پفک، آبنبات، شکلات، چیپس، چای و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، سلفون متالایز نام دارد. این نوع سلفون مانند یک عایق از تابش مستقیم نور آفتاب به داخل بسته بندی مواد غذایی نامبرده جلوگیری می کند. سلفون متالایز معمولا به رنگ نقره ای تولید می شود اما امکان تولید آن به رنگ های دیگر هم وجود دارد.

• سلفون شفاف

نوع عادی و معمولی سلفون opp که در تولید آن هیچ ماده افزودنی به مواد اولیه پلی پروپلینی اضافه نمی شود، سلفون شفاف نام دارد. این سلفون برای بسته بندی کردن ماکارونی، سیگار، بیسکوییت، خشکبار، پاستیل، حبوبات، کلوچه، کیک و غیره کاربرد فراوانی دارد. این نوع سلفون نسبت به سلفون های صدفی و متالایز ارزان تر است و بیشتر توسط کسب و کارهای نوپا مورد استفاده قرار می گیرد. توجه داشته باشید که از سلفون شفاف برای بسته بندی محصولاتی استفاده می کنند که در برابر تابش نور خورشید کیفیت خود را از دست نمی دهند.

چاپ روی سلفون opp به چه صورت است؟‌

در شرکت های تولید کننده انواع مختلف پلاستیک سلفون opp به گونه ای طراحی و تولید می شود که دارای قابلیت چاپ پذیری بالایی باشد. با استفاده از این قابلیت و چاپ نام برند، لوگوی و مشخصات محصول و آدرس کارخانه روی سلفون های opp می توان به تبلیغات و بازاریابی محصولات و مواد غذایی کمک کرد و از این طریق توجه بسیاری از مشتریان را به خود جلب نمود. برای چاپ روی سلفون های opp از دو روش چاپ یعنی چاپ فلکسو و چاپ هلیو استفاده می شود.
میزان کیفیت و انعطاف پذیری چاپ هلیو نسبت به چاپ فلکسو بیشتر است و به همین دلیل استفاده از این روش برای چاپ روی سلفون های opp هزینه بیشتری به همراه دارد. در شرکت های معتبر تولید کننده محصولات پلیمری برای چاپ روی سلفون از پیشرفته ترین و به روزترین ماشین آلات استفاده می شود و محصولات با کیفیت چاپ تضمین شده در اختیار مشتریان قرار می گیرند. همه ما می دانیم که کیفیت و زیبایی بسته بندی محصولات مختلف تاثیر بسیار زیادی در بازاریابی و افزایش فروش محصولات دارد.

سلفون opp چه تفاوتی با سلفون cpp دارد؟

سلفون های opp از نظر نحوه تولید با سلفون های cpp تفاوت دارند. هر یک از این سلفون ها در صنایع مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. انواع opp بیشتر در صنایع غذایی و بسته بندی محصولات آرایشی، بهداشتی و شوینده ها کاربرد دارند، اما انواع cpp در بسته بندی ابزارهای کشاورزی و صنعتی استفاده می شوند. میزان خاصیت کشسانی انواع opp نسبت به انواع cpp بیشتر است. هزینه تولید سلفون cpp نسبت به سلفون های opp پایین تر است و در برابر رطوبت مقاومت بسیار بالایی دارد.

نحوه سفارش و خرید سلفون های opp چگونه است؟

در شرکت های تولید کننده انواع مختلف سلفون هیچ نوع محدودیتی از نظر ابعاد و ضخامت سلفون های opp در زمان ثبت سفارش وجود ندارد. هر چقدر کیفیت مواد اولیه پروپلینی بیشتر باشد، سلفون تولید شده از براقیت و شفافیت بیشتری برخوردار خواهد بود. بسیاری از مشتریان برای مشاهده کیفیت سلفون های opp به صورت حضوری به شرکت های تولید کننده مراجعه می کنند تا از نزدیک بتوانند نمونه کارهای شرکت را بررسی کرده و با خیال راحت برای ثبت سفارش اقدام کنند. برای چاپ روی این سلفون نیز مشتری باید تصویر و طرح مورد نظر خود را برای شرکت ارسال کند. مشتریان با استفاده از تلفن پشتیبانی می توانند با مشاوران فروش شرکت تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را درباره نحوه خرید و ثبت سفارش دریافت کنند.

صادرات سلفون های opp، cpp و bopp به کشورهای آسیایی و اروپایی

با توجه به کاهش ارزش پول ملی ایران در مقابل ارزش دلار بسیاری از کشورهای آسیایی و اروپایی از این فرصت استفاده کرده و برای خرید ارزان انواع مختلف سلفون از کارخانه های ایرانی اقدام می کنند. محصولات تولید شده در ایران از لحاظ کیفیت هیچ تفاوتی با انواع خارجی ندارند اما با قیمت ارزان تر در اختیار خریداران خارجی قرار می گیرند. تعداد زیادی از خریداران خارجی انواع سلفون مخصوص بسته بندی در ایران را مشتریان آلمانی تشکیل می دهند.

نتیجه گیری

در این مقاله ابتدا راجع به ویژگی های سلفون opp صحبت کردیم و سپس به معرفی انواع مختلف این نوع سلفون پرداختیم. در ادامه نیز درباره نحوه چاپ روی سلفون های opp، تفاوت این سلفون با سلفون cpp، نحوه سفارش و خرید سلفون های opp و صادرات انواع سلفون به کشورهای آسیایی و اروپایی صحبت کردیم‌. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مطلب کمال استفاده را برده باشید.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید