۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

فیلم سلفون BOPP را کامل بشناسیم

فهرست مطالب

فیلم سلفون BOPP یکی از پر مصرف ترین و متنوع ترین فیلم های بسته بندی است که در مقابل عواملی مانند رطوبت، حرارت و گرما، اسیدها، روغن ها و حلال های مختلف از مقاومت بسیار خوبی برخوردار می باشد. از این فیلم برای بسته بندی مواد غذایی، آب نبات، سیگار، نان، تنباکو، برچسب، بسته بندی استریل و غیره استفاده می شود. BOPP را با استفاده مواد اولیه پلی پروپیلن تولید می کنند و حدود 80 درصد از مواد غذایی موجود در بازار با استفاده از فیلم سلفون BOPP بسته بندی می شود. این نوع بسته بندی با افزایش ماندگاری محصولات غذایی از ضایعات و هدر شدن آن ها جلوگیری می کند. در این مقاله قصد داریم درباره انواع، ویژگی ها و مزایای فیلم سلفون BOPP توضیح دهیم.

فیلم سلفون BOPP چیست؟

فیلم سلفون BOPP مخفف عبارت biaxally orient polyproplene نوعی پلاستیک قابل بازیافت و سازگار با محیط زیست است که از انعطاف پذیری و استحکام بسیار بالایی برخوردار بوده و وزن پایینی دارد. استفاده از این فیلم برای بسته بندی مواد غذای ماندگاری آن ها را افزایش می دهد. برای تولید این محصول از مواد اولیه پلی پروپیلن استفاده می شود. شناخت فیلم سلفون BOPP به تخصص نیاز دارد و شرکت‌ هایی که از تخصص کافی درباره شناخت فیلم های سلفون برخوردار نیستند، معمولا به اشتباه BOPP را با نام پاکت متالایز به مصرف کنندگان ارائه می دهند. این در حالی است که پاکت متالایز و فیلم سلفون BOPP دو محصول مجزا هستند و ویژگی های متفاوتی دارند. ضخامت متالایز چیزی در حدود هفت میکرون می باشد و به صورت لمینت برای بسته بندی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد.

فیلم سلفون BOPP چه ویژگی هایی دارد؟

ویژگی‌ های فیلم سلفون BOPP شامل موارد زیر است.

• تولید فیلم سلفون در ضخامت و ابعاد متنوع

برای تولید فیلم سلفون BOPP از دستگاه ها و ماشین آلات بسیار پیشرفته استفاده می شود. این دستگاه ها و ماشین آلات می توانند این نوع فیلم سلفون را در ابعاد و ضخامت های گوناگونی تولید و به بازار عرضه کنند. مصرف کنندگان و مشتریان نیز با توجه به نیازها و کاربردهای این محصول می توانند ابعاد و ضخامت مورد نظرخود را سفارش سازی کنند.

• دارای قابلیت چاپ پذیری

قابلیت چاپ پذیری فیلم سلفون BOPP نسبت به سلفون های دیگر بهتر است و به راحتی می توان هر تصویر، برند، لوگو یا متنی را بر روی این نوع فیلم چاپ کرد. امروزه برندهای مختلف برای این که خود را به مشتریان معرفی کنند و در ذهن آن ها ماندگار شوند لوگوی خود را روی بسته بندی های BOPP به چاپ می رسانند. برای چاپ روی این نوع فیلم از دستگاه های پیشرفته فلکسو و هلیو استفاده می شود. برای سفارش های بالای پنج تن بهتر است که از روش چاپ هلیو استفاده شود.

• پایداری بالا

فیلم سلفون BOPP نسبت به سایر فیلم‌ها کربن کمتری دارد و به خاطر نقطه ذوب پایین برای تبدیل از یک شکل به شکل دیگر به انرژی کمتری نیاز دارد. این محصول به دلیل استحکام و پایداری نسبتا بالا برای تولید لوازم خانگی مانند میز، صندلی، spares خودرو، mats و غیره نیز کاربرد دارد.

• زیبایی و شفافیت

زیبایی و شفافیت بالای فیلم های سلفون BOPP باعث شده است که بسته بندی مواد غذایی با این محصول از زیبایی ظاهری و جذابیت بالایی برخوردار باشد. چاپ روی این فیلم کیفیت بالایی دارد. هر چقدر بسته بندی یک محصول و مواد غذایی جذاب تر و شفاف تر باشد، فروش آن هم افزایش خواهد یافت.

• بالا بودن انعطاف پذیری و پایین بودن چگالی

یکی از ویژگی های منحصر به فرد فیلم‌سلفون BOPP بالا بودن انعطاف پذیری و پایین بودن چگالی است. هر چقدر چگالی یک فیلم کمتر باشد میزان انعطاف پذیری آن افزایش می یابد و وزن نهایی محصول نیز کمتر می شود‌

آشنایی با انواع مختلف فیلم سلفون BOPP

فیلم های سلفون‌BOPP دارای انواع و مدل های متنوعی هستند و هر یک از آن ها مشخصات و کاربرد متفاوتی دارند که در ادامه راجع به هر یک از آن ها توضیحات مختصری خواهیم داد.

bopp بسته بندی

• فیلم BOPP مات

فیلم BOPP مات به عنوان گران قیمت ترین نوع این محصول ظاهری زیبا و مات دارد و بسته بندی مواد غذایی با آن می تواند از جذابیت بالایی برخوردار باشد و در بین برندهای دیگر در قفسه های فروشگاه خودنمایی کند.

• فیلم BOPP شفاف

فیلم های BOPP شفاف به عنوان ساده ترین نوع این نوع فیلم دارای ظاهری شفاف و براق است. با بسته بندی مواد غذایی با این فیلم به راحتی می توان محتویات داخل بسته بندی را مشاهده کرد. در حوزه فروش میوه های خشک، آجیل و خشکبار از فیلم BOPP شفاف استفاده می شود.

• فیلم BOPP صدفی

برای تولید فیلم BOPP صدفی باید در داخل ترکیبات مواد اولیه از پودر یا مستربچ استفاده کرد. رنگ پایه در فیلم های BOPP صدفی معمولا سفید است. به عنوان یک نمونه مثال پرکاربرد از فیلم های صدفی می توان به بسته بندی نمک اشاره کرد. روی سطح خارجی این نوع فیلم می توان لوگو یا تصاویر مورد نظر را به چاپ رساند.

فیلم سلفون BOPP چه مزایایی دارد؟‌

• انعطاف پذیری بسیار بالا
• مقاومت در برابر مواد شیمیایی، رطوبت و گرما
• بی خطر بودن برای بسته بندی مواد غذایی
• وزن سبک و بسته بندی راحت
• مقرون به صرفه بودن
• بادوام و طول عمر زیاد
• دسترسی راحت
• کاهش آسیب به محصولات غذایی در زمان حمل و نقل
• مقاومت در برابر اشعه ماوراء بنفش خورشید
• دارای قابلیت چاپ پذیری بسیار بالا
• تنوع تولید در انواع سفید و رنگی

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم ویژگی، انواع و مزایای فیلم سلفون BOPP را توضیح دهیم. امیدواریم از مطالعه این مقاله کمال استفاده را برده باشید. برای خرید این محصول می توانید به شرکت های معتبرتولید کننده محصولات پلاستیکی مراجعه کنید و آن را با قیمت مناسب به صورت بی واسطه خریداری کنید.

 

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *