۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

انواع نایلون بسته بندی

نایلون بسته بندی

فهرست مطالب

پرمصرف ترین نوع پلاستیک در صنعت بسته بندی نایلون است زیرا قیمت مناسب و قابلیت های زیادی دارند. بسیاری از تولیدکنندگان کالاها و محصولات گوناگون خود را با استفاده از نایلون بسته بندی می کنند. نایلون بسته بندی از تنوع بالایی برخوردار است و در سایزها و ابعاد مختلفی تولید و به بازار عرضه می شود‌. به طور کلی استفاده از نایلون بسته بندی به بخشی از زندگی روزمره افراد تبدیل شده است و برای هدف های متفاوتی استفاده می شود. بعضی از نایلون ها به دلیل ضخامت و مقاومت بیشتر وزن بالایی را تحمل می کنند و برخی دیگر از محصولات در برابر نور و مواد شیمیایی محافظت می کنند. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع مختلف نایلون بسته بندی در اختیار شما قرار دهیم.

انواع نایلون بسته بندی شامل چه مواردی است؟

نایلون های بسته بندی پر کاربرد در ایران عبارتند از:

نایلون بسته بندی شیرینگ

نایلون بسته بندی خیاری

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی استرچ پالت بندی

نایلون بسته بندی حبابدار

نایلون بسته بندی شیرینگ چیست؟

نایلون شیرینگ یکی از نایلون های بسته بندی پرکاربرد در صنایع بسته بندی محسوب می شود. بسته بندی نوشابه و آب معدنی در باکس های شش و دوازده تایی مثال بارزی از این نوع بسته بندی است که بارها در فروشگاه مشاهده کرده اید. نایلون شیرینگ به صورت تک لایه و چند لایه  تولید و به بازار عرضه می شوند. این محصول با استفاده از دستگاه شیرینگ و قرار گرفتن در معرض حرارت در تونل حرارتی این دستگاه جمع شده و به محصولات می چسبد. پس از خروج از دستگاه و خنک شدن مجددا نایلون شیرینگ استحکام خود را به دست می آورد.

نایلون بسته بندی خیاری چیست؟

یکی دیگر از انواع نایلون بسته بندی که ضخامت زیادی دارد و برای بسته بندی صیفی جات، میوه و تره بار و غیره مورد استفاده قرار می گیرد، نایلون خیاری نام دارد. وقتی خیار و صیفی جات دیگر را با نایلون های خیاری بسته بندی می کنند، محصولات تازه می مانند. این نایلون هم اکنون جزء پر مصرف ترین محصولات پلاستیکی موجود در بازار است.

نایلون خیاری

نایلون بسته بندی مواد غذایی چیست؟

نایلون های بسته بندی مواد غذایی با استفاده از مواد اولیه فودگرید و بهداشتی تولید می‌شوند.با توجه به این نایلون بسته بندی مواد غذایی به طور مستقیم با انواع مواد غذایی در تماس است، بهداشتی بودن مواد اولیه آن از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است. این نوع نایلون از مواد غذایی در مقابل اشعه مضرنور خورشید نیز محافظت می‌ کند و اجازه نمی دهد که فاسد شوند.

نایلون بسته بندی مواد غذایی

نایلون بسته بندی استرچ پالت بندی چیست؟

نوع دیگری از نایلون های بسته بندی که دارای ابعاد بزرگی است و در کارخانه ها و کارگاه های مختلف برای بسته بندی محصولات مورد استفاده قرار می گیرد، نایلون استرچ پالت بند است که با کمک دستگاه استرچ پالت به دور محصول کشیده می شود. مهم ترین ویژگی این نوع نایلون خاصیت کشسانی بالا، شفافیت، عدم جذب گرد و غبار به دلیل داشتن خاصیت ضد الکتریسته ساکن است.

نایلون بسته بندی حبابدار چیست؟

نایلون حبابدار یک محصول پرطرفدار و سرگرم کننده در بازار است. این محصول در یک طرف دارای سطحی صاف و در طرف دیگر دارای حباب های به اندازه های مختلف است. این نایلون دارای خاصیت ضربه گیری است و از محصولات شکننده در برابر فشار و ضربه محافظت می کند. هر چه میزان شکنندگی یک محصول بیشتر باشد، ابعاد حباب های روی نایلون بزرگ تر خواهد بود. وسایلی مانند: یخچال، گاز، بخاری، ظروف چینی، کریستال و سایر لوازم خانگی را معمولا با نایلون حبابدار بسته بندی می شود. به طور کلی این محصول برای اسباب کشی منازل کاربرد زیادی دارد و از لوازم شکستنی محافظت می کند.

نتیجه گیری

در صنایع تولیدی کشور محصولات بسیار زیادی مانند انواع مختلف مواد غذایی، کالاهای کوچک، کالاهای بزرگ، مواد شوینده، لوازم خانگی، ظروف و غیره تولید و به بازار عرضه می شود. بسیاری از این محصولات برای نگهداری و ذخیرهدر انباری ها با استفاده از انواع نایلون بسته بندی می شوند تا در معرض عواملی مانند رطوبت، فشار، گرد و غبار و غیره قرار نگیرند. بسته بندی با نایلون نسبت به سایر بسته بندی ها ارزان تر و مقرون به صرفه تر است. در این مقاله سعی کردیم انواع نایلون بسته بندی را معرفی کنیم. برای خرید نایلون بهتر است یک فروشگاه معتبر را انتخاب کنید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *