۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

نایلون شیرینگ بسته بندی

نایلون شیرینگ چیست!

فهرست مطالب

ویژگی های منحصر به فرد و ایده ال نایلون ها باعث شده است که این متریال در صنعت بسته بندی از جایگاه بسیار ویژه ای برخوردار باشد. یکی از انواع پرکاربرد نایلون که در کارخانجات و کارگاه های تولیدی کاربرد گسترده ای دارد، نایلون شیرینگ نام دارد. به این نوع نایلون لایه نازک پلاستیکی یا روکش شیرینگ هم گفته می شود. این نایلون با قرار گرفتن روی محصولات توسط دستگاه شیرینگ پک در معرض حرارت قرار می گیرد و به سطح محصولات می چسبد. یک نمونه بارز برای بسته بندی با نایلون شیرینگ پک های آب معدنی هستند‌. در این مقاله قصد داریم درباره کاربردها، قیمت و چاپ نایلون شیرینگ و تفاوت آن با استرچ پالت بند صحبت کنیم.

نایلون شیرینگ چیست و چه کاربردی دارد؟‌

نایلون شیرینگ محصولی پلاستیکی است که در مقابل حرارت حساس است و با قرار گرفتن در درجه حرارت 160 الی 220 درجه سانتی گراد به حالت انقباض درآمده و جمع می شود. پایین بودن نقطه ذوب نایلون شیرینگ قابلیت فرم پذیری و حالت گرفتن آن را افزایش داده است. به طوری که در پایان مراحل بسته بندی دقیقا فرم کالایی به آن چسبیده شده را به خود می گیرد. چسباندن نایلون شیرینگ روی محصولات مختلف با استفاده از دستگاه شیرینگ پک انجام می شود. ابعاد، ضخامت، میزان حرارت در کوره دستگاه شیرینگ پک و مدت زمان عبور کالا از داخل کوره و سایز کالایی که با این روش بسته بندی می شود عواملی هستند که در کیفیت بسته بندی با دستگاه شیرینگ پک موثر می باشند. مراحل بسته بندی به این صورت است که ابتدا تکه ای از نایلون شیرینگ پک را روی محصولات مورد نظر می کشند. سپس محصول را از داخل تونل دستگاه عبور می دهند تا با قرار گرفتن در معرض حرارت کولر به سطح محصول بچسبد. در ادامه محصولات بسته بندی شده از بخش خنک کننده موجود در انتهای تونل حرارتی عبور کرده و خنک می شوند. در نهایت فرآیند بسته بندی با غلاف شدن نایلون شیرینگ به دور محصولات به پایان می رسد.

کاربرد نایلون شیرینگ در بسته بندی

مهمترین کاربرد نایلون شیرینگ این است که برای بسته بندی تعدادی از محصولات شبیه به هم در یک پکیج کاربرد دارد و به همین دلیل دستگاهی که با آن نایلون شیرینگ را روی محصولات می چسبانند، دستگاه شیرینگ پک نامگذاری شده است. نمونه هایی از شیرینگ پک شامل بسته بندی نوشابه ها، بسته بندی آب معدنی، رانی و غیره را می‌توان نام برد. به احتمال زیاد بسته بندی های نوشابه و آب معدنی را در فروشگاه های بزرگ و سوپرمارکتی ها بارها مشاهده کرده اید. از کاربردهای دیگر نایلون شیرینگ می توان به بسته بندی آجر، سرامیک، کاشی، شیشه سکوریت، کنسرو، مواد غذایی مختلف، پشم شیشه، قطعات خودرو و غیره اشاره کرد. بسته بندی با این نوع نایلون مزایای زیادی دارد. اجازه نمی دهد که رطوبت و گرد و غبار موجود در محیط به داخل بسته بندی نفوذ پیدا کند. هر چقدر ضخامت نایلون شیرینگ بیشتر باشد، مقاومت بسته بندی با آن افزایش می یابد.

نایلون شیرینگ و نایلون استرچ چه تفاوتی دارند؟‌

ضخامت نایلون شیرینگ نسبت به ضخامت نایلون استرچ بیشتر است. در مقابل شفافیت استرچ از شفافیت نایلون شیرینگ بیشتر است‌.‌ برای بسته بندی با استفاده از استرچ به هیچ حرارتی نیاز نیست و فقط کافیست این نایلون با دستگاه استرچ پالت بند بر روی محصولات مختلف کشیده شود. در حالی که نایلون شیرینگ برای  فرم پذیری و به شکل کالا درآمدن باید در مقابل حرارت قرار بگیرد تا منقبض شود. فیلم استرچ به صورت رولی مورد استفاده قرار می گیرد اما نایلون های شیرینگ به صورت پاکت یا غلاف به بازار عرضه می شوند و محصول در داخل آن‌ها قرار گرفته است‌.

قیمت نایلون شیرینگ به چه عواملی بستگی دارد؟

با توجه به پایین بودن هزینه خرید نایلون شیرینگ این محصول در صنایع کوچک یا بزرگ کاربرد زیادی برای بسته بندی انواع مختلف محصولات دارد. برخی از شرکت ها به عنوان واسطه عمل می کنند و بعد از خرید ارزان و بی واسطه نایلون شیرینگ از کارخانه های تولید کننده، آن را با قیمت بالاتری در اختیار مصرف کنندگان قرار می دهند. برای خرید ارزان و صرفه جویی در هزینه های خرید این محصول توسط کارخانه ها و کارگاه های تولید کننده مشتری می توان آن را به طور مستقیم و بدون حضور واسطه از تولیدکنندگان آن خریداری کند. عوامل متعدد دیگری مانند نرخ روز مواد اولیه در بازار، میزان ضخامت نایلون شیرینگ، رنگ نایلون، نوع و کیفیت چاپ روی نایلون، میزان حجم خرید و کیفیت تولید روی قیمت نایلون شیرینگ تاثیرگذار هستند‌.

چاپ روی نایلون شیرینگ به چه صورت است؟

برای اینکه محصولات بسته بندی شده با نایلون شیرینگ جذابیت بیشتری برای مشتریان داشته باشند و کالای مورد نظر لوکس و زیبا به نظر برسد،  روی این نایلون با استفاده از یک تا هشت رنگ فول اچ دی و با کمک جدیدترین و پیشرفته ترین دستگاه های چاپ طرح های زیبایی از برند یا لوگوی شرکت تولید کننده محصولات چاپ می شود‌. با این کار به بازاریابی و برندینگ محصولات کمک زیادی خواهد شد و مشتریان بیشتری برای خرید جذب می شوند.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید