۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

کیسه زباله بیمارستانی زرد

کیسه زباله بیمارستانی چیست ؟ چه تفاوتی با کیسه زباله معمولی دارد ؟

فهرست مطالب

برای جمع آوری کردن زباله های تولید شده در مکان هایی مانند بیمارستان ها، منازل، اداره ها، ساختمان های تجاری و صنعتی و غیره از کیسه زباله های مخصوص همان مکان استفاده می شود تا بهداشت فردی و اجتماعی در محیط حفظ شود. یکی از محصولات پرکاربرد که با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی ساخته می شود و به صورت رولی و فله ای در اختیار مشتری قرار می گیرد، کیسه زباله بیمارستانی نام دارد. این نوع کیسه زباله در ابعاد، ضخامت و رنگ های متنوع تولید می شود و صد در صد نفوذ ناپذیر است. کیسه زباله های بیمارستانی را با نام کیسه زباله اتوکلاو هم می شناسند. برای آشنایی بیشتر با انواع مختلف کیسه زباله بیمارستانی، تفاوت آن با کیسه زباله های معمولی، نحوه چاپ روی کیسه زباله های بیمارستانی و مزایای این محصول تا پایان این مقاله با ما همراه باشید.

کیسه زباله بیمارستانی چه ویژگی هایی دارد؟

به کیسه زباله های چند لایه ای که برای جمع آوری پسماندهای عفونی، زباله های شبه خانگی و بی خطر، زباله های تیز و برنده، تجهیزات و وسایل خون آلود، ماسک و غذاهای مانده بیماران و غیره مورد استفاده قرار می گیرند، کیسه زباله‌بیمارستانی گفته می شود. این نوع کیسه‌زباله بوی نامطبوعی ندارد و برای استفاده در محیط سربسته و اتاق عمل بیمارستان بسیار مناسب است. با توجه به این که در داخل کیسه زباله‌های بیمارستانی اجسام تیز و برنده نیز قرار دارد، این محصول از مقاومت بالایی در برابر سوراخ شدن و پارگی برخوردار است. کشسانی طولی این نوع کیسه زباله زیاد نیست اما کشسانی عرضی بالایی دارد.

ویژگی های کیسه زباله بیمارستانی

نوع دوخت بندی آن به گونه ای است که اگر زباله به مدت دوازده ساعت در داخل آن باقی بماند، هیچ نوع نشتی آبی صورت نخواهد گرفت. برای مشاهده اقلام و زباله های عفونی در داخل کیسه زباله بیمارستانی این محصول دارای پوشش رنگ کمی است. مقاومت حرارتی کیسه‌زباله های اتوکلاو یا بیمارستانی بیش از 160 درجه سانتی گراد است. برخلاف کیسه زباله های معمولی که در بسیاری از مواقع به رنگ مشکی تولید می شود، این محصول تنوع رنگی زیادی دارد و دارای آرم یا چاپ خطر زیستی یا بیوهازارد می باشد. امکان تولید این محصول در تمام پایه های رنگی شامل رنگ های زرد، نارنجی، بنفش، قرمز، قهوه ای و سفید طبق سفارش مشتری وجود دارد. این کیسه ها با پیروی و بهره گیری از استاندارد ASTM آمریکا تولید می شود. شرکت آمریکایی ASTM یکی از معروف ترین و در عین حال معتبرترین شرکت های فعال در حوزه استاندارد محسوب می شود و شرکت هایی که محصولات خود را به خارج از کشور صادر می کنند از این شرکت تاییدیه می گیرند.

فرق کیسه زباله بیمارستانی با کیسه زباله معمولی چیست؟‌

برای تولید کیسه زباله های معمولی همواره از مواد اولیه درجه دو و درجه سه استفاده می شود اما برای تولید کیسه زباله بیمارستانی مواد اولیه درجه یک کاربرد دارد. ضخامت کیسه زباله معمولی از ضخامت کیسه زباله‌بیمارستانی کمتر است. بالا بودن ضخامت کیسه‌های زباله‌بیمارستانی به این دلیل است که در اثر فشار و سنگی زباله ها پاره نشود و پسماندهای عفونی و بیماری زا به خارج از کیسه نفوذ نکند. به طور کلی دوخت این نوع کیسه زباله دارای چند ردیف است و نسبت به نمونه های معمولی مقاومت و استحکام بالاتری دارد.

تفاوت کیسه زباله بیمارستانی و معمولی

مقایسه انواع مختلف کیسه زباله بیمارستانی با یکدیگر

به دلیل دسته بندی پسماندهای عفونی در بیمارستان ها از نظر میزان خطرزا بودن این کیسه‌زباله ها در تمام پایه های رنگی تولید و در مراکز بهداشتی و بیمارستان ها مورد استفاده قرار می گیرد. با استفاده از انواع مختلف این کیسه زباله ها در رنگ های خاص تفکیک زباله ها کار بسیار راحتی خواهد بود. انواع کیسه زباله‌بیمارستانی از لحاظ کاربرد عبارتند از:

• کیسه زباله غیر عفونی بیمارستانی

برای جمع آوری زباله ها و پسماندهای تولید شده در بخش های اداری، آبدار خانه و آشپزخانه بیمارستان که شبیه به زباله های خانگی هستند و از زباله های غیر عفونی مانند کاغذ، پلاستیک، قوطی کنسرو، پوست میوه و غیره تشکیل شده است، از کیسه‌زباله های غیر عفونی بیمارستانی استفاده می شود. این نوع کیسه زباله معمولا به رنگ مشکی تولید می شود. البته در برخی از بیمارستان ها و مراکز بهداشتی رنگ بندی های دیگری مانند سبز، سفید، بی رنگ و سفید هم کاربرد دارد.

• کیسه زباله عفونی بیمارستانی

برای جمع آوری زباله‌های عفونی و آلوده مانند وسایل و تجهیزات آلوده به خلط‌، خون، ترشحات و پسماندهای بیماری زا در بیمارستان از کیسه زباله‌های عفونی استفاده می شود. این زباله های عفونی باید به صورت جداگانه و مجزااز زباله های شبه خانگی جمع آوری شوند. کیسه زباله های عفونی معمولا به رنگ زرد هستند و در داخل سطل های درب دار مورد استفاده قرار می گیرند. روی سطل های زباله مخصوص جمع آوری پسماندهای عفونی برچسب عفونی چسبانده می شود.

• کیسه زباله امحا بیمارستانی

برای امحا و ضد عفونی کردن زباله های عفونی قبل از سوزاندن و جلوگیری از ایجاد خطر برای سلامتی انسان ها ابتدا آن ها را در داخل کیسه‌زباله امحا بیمارستانی و نسوز قرار می دهند تا در زمان ضد عفونی شدن زباله ها در داخل دستگاه اتوکلاو آسیبی به کیسه زباله وارد نشود‌. پسماندهای بیمارستانی بعد از قرار گرفتن در دستگاه اتوکلاو استریلیزه شده و به همراه زباله های عادی برای دفن آماده می شوند.

نحوه فروش کیسه زباله بیمارستانی به چه صورت است؟‌

نحوه فروش کیسه زباله بیمارستانی و تحویل آن به مشتری به دو صورت پرفراژ دار و فله ای می باشد. کیسه زباله های بیمارستانی پرفراژ دار به صورت رولی و همراه با پرفراژ به راحتی قابل استفاده هستند و به راحتی می توان کیسه زباله ها از رول جدا کرد. نمونه های فله ای بیشتر در داخل گونی و با تعداد زیاد به فروش می رسند. در مجموعه های تولید کننده این محصول هیچ نوع محدودیتی از نظر ابعاد، ضخامت و رنگ بندی وجود ندارد و مشتری می توانند سفارشات خود را با بهترین قیمت و بالاترین کیفیت در اولین فرصت تحویل بگیرد.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید