۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دلیل استفاده از نایلون برای بسته بندی ماسک

چرا از نایلون برای بسته بندی ماسک استفاده می کنند؟

فهرست مطالب

ماسک یکی از ابزارهای محافظت از سلامتی انسان است که برای جلوگیری از ورود عوامل بیماری زا مانند ویروس ها، میکروب ها، باکتری ها، آلودگی موجود در هوا و غیره بر روی بینی و دهان مورد استفاده قرار می گیرد. استریلیزه و پاکیزه بودن ماسک اهمیت فوق العاده زیادی دارد. به همین دلیل باید قبل از مصرف آن را در بسته بندی های بهداشتی قرار داد تا در معرض آلودگی قرار نگیرد. یکی از بهترین موارد برای بسته بندی انواع ماسک نایلون است. البته گاهی ماسک‌ها بعد از قرار گرفتن در نایلون در داخل جعبه های مقوایی هم بسته بندی می شوند. با توجه به این که در هر بار استفاده فقط باید یک عدد ماسک از داخل بسته بندی خارج شود، نایلون‌های بسته بندی ماسک اغلب به صورت زیپ دار یا لب چسبدار تولید می شوند تا با بستن آن ها مانع از ورود عوامل بیماری زا و آلودگی ها به داخل بسته بندی شوید. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره پلاستیک بسته بندی ماسک در اختیار شما قرار دهیم.

نایلون بسته بندی ماسک چیست؟

نایلون بسته‌بندی ماسک نوعی نایلون است که با استفاده از مواد اولیه درجه یک تولید می شود. درجه یک بودن مواد اولیه این نوع نایلون اهمیت بسیار زیادی دارد زیرا هیچ گونه آلودگی نباید از طریق نایلون به ماسک ها منتقل شود. در سال های اخیر با توجه به شیوع بیماری کرونا استفاده از ماسک افزایش یافته است. این ابزارها در مکان هایی که آلودگی هوا بیشتر است و امکان انتقال باکتری و ویروس در هوا وجود دارد، مورد استفاده قرار می گیرد. ماسک هایی که در بسته بندی های باکیفیت قرار می گیرند قابل اطمینان تر هستند و از ورود ویروس ها و باکتری ها به دستگاه تنفس انسان جلوگیری می کنند. برای اطمینان از کیفیت نایلون بسته بندی ماسک باید این محصول را از جاهایی که دارای بسته بندی استاندارد هستند خریداری کنید. ماسک ها به طور مستقیم بر روی دهان و بینی افراد قرار می گیرند و تاثیر زیادی در حفظ سلامتی آن ها دارند. یکی از ویژگی های بسیار مهم نایلون بسته بندی ماسک مقاومت بسیار بالا و جلوگیری از نفوذ عوامل بیماری زا و گرد و غبار به داخل بسته بندی است.

پلاستیک شفاف ماسک

ماسک ها در چه مواردی کاربرد دارند؟

ماسک به عنوان یکی از تجهیزات پزشکی پر مصرف و مناسب در موارد مختلفی کاربرد دارد و از باعث حفظ سلامتی و ایمنی افراد می شود. یکی از کاربردهای مفید ماسک در زمان استفاده از مواد شوینده شیمیایی مانند جوهر نمک است. در زمان خانه تکانی و غبار روبی فضاهای مختلف نیز می توان از ماسک استفاده کرد. در زمان انتشار بیماری های واگیرداری مانند سرماخوردگی، آنفلونزا و کرونا نیز حتما باید از ماسک استفاده شود تا از بیشتر شدن آمار افراد مبتلا به این بیماری ها جلوگیری شود. برای انجام کارهای بسیار حساسی مانند عمل های جراحی در اتاق های عمل بیمارستان ها نیز تمام پرسنل باید از ماسک استفاده کنند. امروزه ماسک به یکی از ابزارهای جدا نشدنی زندگی انسان ها در تمام کشورهای جهان تبدیل شده است. با شیوع و همه گیری بیماری کرونا همه افراد در جوامع مختلف از ماسک استفاده می کنند. یکی از نکات بسیار مهم در زمان تولید و بسته بندی انواع ماسک رعایت نکات بهداشتی و ایمنی این محصول است. ماسک باید بدون ذره ای آلودگی و در بسته بندی های کاملا بهداشتی و استریلیزه به دست مشتری برسند.

در تولید نایلون بسته بندی ماسک از چه مواد اولیه ای استفاده می شود؟

نایلون بسته بندی ماسک از مواد اولیه پلیمری مانند پلی اتیلن ldpe، پلی پروپلین cpp و bopp ساخته می شود‌. از مزیای تولید نایلون بسته‌بندی ماسک با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی می توان به مواری مانند قیمت بسیار مناسب، مقاومت در برابر نفوذ عوامل بیماری زا، مقاومت در برابر پارگی و ضربه، مقاومت در برابر نفوذ چربی و گرد و خاک اشاره کرد. نایلون های بسته بندی ماسکی که با استفاده از مواد پلی پروپلین ساخته می شوند دارای شفافیت و براقیت زیادی هستند. عدم خراشیدگی، داشتن قابلیت چاپ پذیری، مقاومت بالا در برابر نفوذ ویروس ها، میکروب ها و چربی ها از ویژگی های دیگر این نوع نایلون به شمار می رود. برخی از نایلون های ماسک نیز از ترکیب مواد اولیه پلی اتیلنی و مواد اولیه پلی پروپلیتی ساخته می شوند. قیمت ایم نایلون ها بسیار مناسب است و در برابر رطوبت، ورود میکروب ها و چربی ها مقاومت زیادی دارد.

معرفی انواع بسته بندی ماسک از نظر ظاهری

ماسک ها در دو نوع بسته بندی پلاستیکی و جعبه ای در بازار عرضه می شوند. برای قرار دادن ماسک ها در جعبه های مقوایی از یک نوع پلاستیک در داخل جعبه استفاده می شود. در غیر این صورت ماسک ها باید بدون استفاده از نایلون در داخل جعبه قرار داده شوند. بسته بندی های نایلونی ماسک نیز به دو گروه لب چسب دار و زیب دار تقسیم می شوند. در نایلون‌های لب چسب دار و زیپ دار بعد از خارج کردن یک ماسک از داخل بسته بندی به راحتی می توان درب نایلون را بست را چیزی به داخل بسته بندی نفوذ نکرده و ماسک های تمیز و استریلیزه را آلوده نکند.

معرفی انواع ماسک از نظر کارایی

ماسک ها از نظر کارایی به دو گروه ماسک های ساده یا ماسک های جراحی و ماسک های n95 تقسیم می شوند. برای بسته بندی ماسک های ساده اتاق عمل از یک نایلون بسته بندی برای چندین ماسک استفاده می شود اما برای ماسک های n95 هر یک از ماسک ها باید به صورت جداگانه در داخل یک بسته بندی مجزا قرار داده شوند. بسته بندی های کلی بیشتر تبلیغاتی هستند و روی آن ها برند و لوگوی تولید کننده ماسک چاپ شده است اما برای بسته بندی تکی ماسک ها از نایلون های ساده بدون چاپ استفاده می شود‌.

کارایی بسته بندی نایلونی ماسک

بسته بندی نایلونی ماسک بهتر است یا بسته بندی جعبه ای؟

برخی گمان می کنند که بسته بندی‌ماسک ها با استفاده از نایلون از کیفیت پایین تری نسبت به بسته بندی این محصول در جعبه دارد اما این تصور اشتباه است‌. بسته بندی ماسک با نایلون علاوه بر هزینه های پایین تر از جذابیت و زیبایی بیشتری برخوردار است‌. تولید کنندگان می توانند با استفاده از نایلون‌های opp و متالایز یک بسته بندی بسیار زیبا و باکیفیت برای ماسک ها ایجاد کنند‌. هر چه کیفیت بسته بندی محصولاتی مانند ماسک بیشتر باشد، میزان فروش آن نیز بیشتر خواهد بود. نایلون‌های لب چسب دار و زیپ دار برای بسته بندی ماسک ها از طرفداران بیشتری برخوردار هستند‌. امکان استفاده از یک الی هشت رنگ فول اچ دی برای چاپ روی نایلون بسته بندی ماسک با بهترین کیفیت چاپ با استفاده از پیشرفته ترین دستگاه ها یکی دیگر از مزایای نایلون بسته بندی ماسک به شمار می رود‌.

هزینه بسته بندی ماسک با نایلون چقدر است؟

هزینه بسته بندی ماسک تاثیر بسزایی در افزایش فروش ماسک ها و برند سازی شرکت های تولید کننده ماسک دارد. هزینه بسته بندی ماسک با استفاده از نایلون های ساده بدون چاپ به مراتب کمتر از بسته بندی کردن ماسک با استفاده از پاکت های جذاب متالایز چاپ شده است. هر چه میزان جذاب ظاهری و مقاومت ماسک بسته بندی شده بیشتر باشد، تعداد بیشتری از مشتریان را به خود جذب می کند و باعث فروش و سودآوری بیشتر می شود‌. در واقع چاپ لوگوی تولید کننده ماسک روی بسته بندی به نوعی تبلیغات و بازاریابی محسوب می شود. قبل از اینکه برای خرید نایلون برای بسته بندی ماسک اقدام کنید، باید بدانید که در داخل هر بسته قرار است چند عدد ماسک قرار دهید. اگر قصد چاپ روی نایلون را دارید، نایلون Bopp گزینه مناسب تری است زیرا شفافیت بالایی دارد و قیمت مقرون به صرفه ای دارد.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *