۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

کاربرد مواد پلی اتیلن در کشاورزی

کاربرد مواد پلی اتیلن در کشاورزی+ خواص پلی‌اتیلن در کشاورزی

فهرست مطالب

در گذشته گلخانه ها را با استفاده از متریال هایی مانند چوب یا شیشه راه اندازی می کردند اما با اختراع فیلم پلی اتیلنی استفاده از شیشه و چوب در احداث گلخانه ها رفته رفته منسوخ شد. مواد پلی اتیلنی تحول بسیار عظیمی در صنعت پلاستیک و صنعت کشاورزی ایجاد کردند. امروزه کشاورزان، باغ داران و گلخانه داران از نایلون های عریض دارای چند لایه، مالچ های کشاورزی، نایلون های سیلویی، لوله های پلی اتیلنی و محصولات دیگر ساخته شده از مواد پلی‌اتیلن برای پرورش محصولات خود استفاده می کنند. پلی اتیلن با توجه به ضخامت نایلون و شرایط دمایی به صورت شفاف، شیری و مات تولید می شود. پلی اتیلن سنگین نسبت به پلی اتیلن سبک از شفافیت کمتری برخوردار است. در مقاله قصد داریم درباره ویژگی ها و خواص پلی اتیلن و همچنین کاربردهای آن در کشاورزی توضیح دهیم. لطفا تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

آشنایی با کاربردهای مواد پلی اتیلن در کشاورزی

مواد پلی اتیلن کاربردهای بسیار زیادی در کشاورزی دارد اما عمده ترین و اصلی ترین کاربرد آن در تولید نایلون های عریض برای استفاده به عنوان پوشش گلخانه هاست.در واقع می توان گفت که امروزه همه گلخانه ها با استفاده از نایلون های عریض گلخانه ای دو لایه تولید شده با مواد پلی اتیلن راه اندازی می شوند. لایه بیرونی نایلون گلخانه دارای ضخامتی در حدود 220 میکرون است و ضخامت لایه داخلی آن چیزی در حدود 40 میکرون است. به مواد اولیه پلی اتیلنی نایلون گلخانه ای افزودنی هایی مانند مواد ضد اشعه ماوراء بنفش نیز اضافه می شود. عدم استفاده از افزودنی باعث کاهش مقاومت نایلون در برابر تابش شدید نور خورشید خواهد شد و فقط به مدت یک فصل می توان از آن استفاده کرد. اما نایلون های حاوی مواد افزودنی و دارای چند لایه از مقاومت و طول عمر بالاتری برخوردار هستند. در سال های اخیر اکثر کارخانه های تولید کننده نایلون گلخانه ای این محصول را به صورت پنج لایه و حتی بیشتر تولید می کنند.

 

خواص مواد پلی اتیلن در کشاورزی

 

مواد پلی اتیلن در کشاورزی چه خواصی دارد؟

خواصی مانند ضربه پذیری و عایق بالا، اصطکاک پایین، مقاومت در برابر سایش باعث شده است که مواد پلی اتیلن از جایگاه خاص و ویژه ای در کشاورزی برخوردار باشند. نایلون های عریض کشاورزی و گلخانه ای با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن ساخته می شوند. با کمک مزایای نایلون های عریض تولید شده با مواد پلی اتیلن محصولات کشاورزی با کیفیت و رشد قابل ملاحظه ای تولید و به بازار عرضه می شوند. هر چه کیفیت مواد اولیه پلی اتیلنی بیشتر باشد، نایلون های تولید شده نیز باکیفیت‌ تر خواهند بود و طول عمر بیشتری خواهند داشت. ساختار پلی اتیلن به صورت کریستال است و مولکل‌های قرینه ای دارد. بیشتر بودن مقدار بلورها در ساختار پلی اتیلن باعث می شود که خواص شیمیایی و مکانیکی این محصول پایدار باشد. مواد پلی اتیلن سبک و سنگین در برابر مواد شیمیایی، اسیدها و بازها از مقاومت بالایی برخوردار هستند و خراب نمی شوند. میزان جذب رطوبت در این مواد صفر است و نسبت به پلاستیک های دیگر دارای خاصیت نفوذپذیری کمتری هستند. البته این مواد در مقابل عطرها، دی اکسیدکربن و اکسیژن نفوذ پذیری بالایی دارند. این ماده در صورت آتش گرفتن شعله آبی ایجاد می کند و مانند شمع در حین سوختن بوی پارافین تولید می کند.

چرا برای تولید نایلون گلخانه از مواد پلی اتیلن استفاده می شود؟

تقریبا همه نایلون های گلخانه ای را با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلن تولید می ‌کنند. سوالی که ممکن است در ذهن بسیاری از افراد ایجاد شود این است که چرا این محصول پرکاربرد را با مواد اولیه پلی اتیلن می سازند؟در پاسخ به این سوال باید بگوییم که این نوع نایلون برای پوشش دادن دائمی اسکلت گلخانه مورد استفاده قرار می گیرد، بنابراین باید از دوام بالایی برخوردار باشد.نکته بعدی این است که استفاده از نایلون های گلخانه ای چند لایه ‌ای ساخته شده با مواد اولیه پلی اتیلن هزینه های حرارتی گلخانه ها را به میزان چهل درصد کاهش می دهد و از این لحاظ بسیار مقرون به صرفه است.

 

تولید نایلون کشاورزی از مواد پلی اتیلنی

 

نکات مهم در زمان خرید نایلون های پلی اتیلن کشاورزی

در بسیاری از کسب و کارها به دلیل ویژگی های منحصر به فردی مانند پوشش مقاوم و عایق مناسب از نایلون های پلی اتیلن استفاده می شود. هر یک از مشتری ها با توجه به نیازهای خود نایلون مورد نظر را در سایز و اندازه های مناسب خریداری می کنند. هنگام استفاده از این نوع نایلون آن را از تماس با شعله مستقیم دور نگه دارید. زیرا در صورت اشتعال بلافاصله ذوب می شود. شرکت های زیادی در زمینه تولید نایلون های کشاورزی با مواد اولیه پلی‌اتیلن درجه یک مشغول فعالیت هستند که بهتر است از بین آن ها معتبرترین شرکت را انتخاب کنید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید