۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

نایلون عریض گلخانه

نایلون عریض چیست؟ (ویژگی ها، مشخصات، موارد مصرف)

فهرست مطالب

نایلون عریض نایلونی با ابعاد بزرگ است که در صنعت کشاورزی، ساختمان سازی، صنعت بسته بندی و غیره کاربرد فراوانی دارد و بر اساس ابعاد و اندازه های سفارش شده از سوی مشتری تولید و به او تحویل داده می شود. نایلون های گلخانه ای، فیلم استرچ و غیره نمونه ای از نایلون های عریض محسوب می شوند. احداث گلخانه ها با نایلون های عریض در کاهش هزینه های راه اندازی گلخانه موثر است. عبور نور به دلیل شفافیت بالای نایلون شرایط بسیار مناسبی برای رشد گیاهان ایجاد می کند. با توجه به ارزان بودن بسته بندی با نایلون اکثر صنایع برای بسته بندی محصولات خود از نایلون عریض استفاده می کنند. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی ها، مشخصات و کاربردهای نایلون عریض صحبت کنیم.

نایلون عریض چه ویژگی هایی دارد؟

مهم ترین ویژگی نایلون عریض همانطور که از نامش پیداست، عریض بودن آن است. عریض زیاد این نایلون باعث ایجاد پوششی وسیع در فضایی مشخص می شود. این نوع نایلون با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی ساخته می شود و طول عمری معادل سه الی پنج سال دارد. یکی از مهمترین مزایای استفاده از نایلون های عریض نصب سریع و راحت این پلاستیک است و در زمان نصب به تجهیزات و ابزارهای زیادی نیاز نیست. کارخانه های تولید کننده این نوع نایلون را در انواع مشکی و شفاف با رنگ بندی ها و ضخامت متنوع تولید و به بازار عرضه می کنند.

زیاد بودن تعداد لایه های نایلون با افزایش مقاومت آن رابطه مستقیمی دارد. گلخانه داران و کشاورزان با مسقف کردن سقف گلخانه با نایلون عریض میوه ها و گیاهان با کیفیتی را پرورش می دهند‌. برای محافظت از نمای ساختمان، پیشگیری از نشت سیمان نیز در صنعت ساختمان سازی از نایلون عریض استفاده می شود.

نایلون مالچ کشاورزی

نایلون عریض در چه مواردی کاربرد دارد؟

نایلون عریض در هر صنعتی کاربرد مختلفی دارد. به عنوان مثال برای ساخت گلخانه، پرورش قارچ، کشت سیفی جات و غیره در صنعت کشاورزی از نایلون عریض استفاده می شود. برای نایلون سقف گلخانه نایلون های عریض شفاف کاربرد دارد. دلیل شفافیت نایلون های گلخانه ای این است که نور خورشید به راحتی بتواند از آن عبور کرده و به گیاهان برسد. برای افزایش کیفیت نایلون گلخانه ای عریض از مواد افزودنی مانند مواد ضد اشعه ماورا بنفش، مواد جذب مادون قرمز، مواد ضد الکتریسته ساکن، مواد ضد مه و غیره استفاده می شود. این نایلون ها در مقابل پارگی و خراشیدگی از مقاومت بالایی برخوردار است و به آن نایلون کشاورزی هم می گویند. به نایلون های عریضی که در صنعت ساخت و ساز برای جلوگیری از نشت سیمان و پوشش نمای ساختمان به کار می رود، نایلون فونداسیون می گویند. عرض زیاد، شفافیت بالا، پنج لایه بودن، قیمت مناسب، مقاوم در برابر آفتاب و رنگ بندی متنوع از مزایای مهم نایلون فنداسیون به شمار می رود. برای بسته بندی علوفه در صنعت دامپروری هم از نایلون عریض استفاده می کنند. پیمانکاران، گلخانه داران و کشاورزان مشتریان پر‌و‌پاقرص و همیشگی نایلون های عریض هستند. شرکت های معتبر استفاده از مواد اولیه مرغوب و درجه یک برای تولید محصولات خود استفاده می کنند. بنابراین برای خرید این محصول همواره سعی کنید از شرکت های معتبر خرید کنید.

کاربرد نایلون عریض

چه عواملی در قیمت نایلون عریض تاثیرگذار می باشند؟

فروش نایلون های عریض به شکل رولی صورت می گیرد و عوامل متعددی قیمت این محصول را تحت تاثیر قرار می دهد. یکی از مهمترین عوامل تاثیر گذار روی قیمت این نوع نایلون وزن است. وزن هر رول تقریبا معادل سی کیلوگرم است. هر چه وزن رول بیشتر باشد، قیمت آن نیز بیشتر خواهد بود. ضخامت استاندارد در تولید نایلون های عریض معمولا بین 20 الی 40 میکرون است. البته امکان سفارش با ضخامت های مختلف وجود دارد. تعداد لایه ها هر چه بیشتر باشد، قیمت نایلون نیز بیشتر محاسبه می شود. در زمان خرید و قیمت گذاری کیفیت مواد اولیه نیز بسیار موثر است.

نایلون های باکیفیت از شفافیت بالاتری برخوردارند و با قیمت گران تری به فروش می رسد. گاهی اوقات برخی از کشاورزان، پیمانکاران و گلخانه داران برای کاهش هزینه ها نایلون های درجه دو یا درجه سه را سفارش می دهند. علاوه بر مواردی که ذکر کردیم حجم سفارشات، مواد افزودنی، انجام چاپ اختصاصی روی نایلون نیز بر قیمت این محصول تاثیر می گذارد.

در نایلون عریض از چه افزودنی هایی استفاده می شود؟

برای بهبود کیفیت و خواص نایلون افزودنی های مختلفی را به آن اضافه می کنند. مشتری برای سفارش و خرید نایلون مورد نظر خود باید با کارشناشان فروش شرکت های تولید کننده مشورت کنند تا طبق نیاز خود نایلون مناسب را انتخاب کند. در این بخش افزودنی های نایلون عریض را معرفی خواهیم کرد.

• افزودنی Anti UV یا ضد اشعه ماورا بنفش

این ماده باعث افزایش مقاومت نایلون در مقابل اشعه ماوراء بنفش خورشید می شود و ماندگاری و طول عمر آن را زیاد می کند.

• افزودنی IR Absorber یا جذب کننده مادون قرمز

این ماده با جذب اشعه مادون قرمز و افزایش حرارت داخل گلخانه از سرد شدن آن در طول شب جلوگیری می‌ کند‌.

• افزودنی Anti Static یا ضد الکتریسته ساکن

وجود افزودنی ضد الکتریسته ساکن در مواد اولیه نایلون های عریض مانع از جذب گرد و غبار روی نایلون خواهد شد.

• افزودنی Anti Fog یا ضد مه

برای جلوگیری از تعریق سطح داخلی نایلون در گلخانه و جلوگیری از کاهش نور و از بین رفتن برگ های گیاهان داخل گلخانه از افزودنی ضد مه استفاده می شود.

آشنایی با ابعاد نایلون های عریض گلخانه ای

در بخش های قبلی نیز به این نکته اشاره کردیم که ابعا و ضخامت در نایلون های عریض متفاوت است. برای کاهش تولید ضایعات و بالا بردن راندمان گلخانه نایلون را در عرض بیشتر از 12 متر سفارش می دهند. به طور کلی ابعاد رایج نایلون های عریض کشاورزی و گلخانه ای 2 متر، 4 متر، 6 متر، 8 متر، 10 متر، 12 متر می باشد. ضخامت این محصول نیز حدود 150 الی 300 میکرون است و هر یک از خریداران باید ضخامت مورد نظر خود را سفارش دهند. میزان مقاومت نایلون های سه لایه با ضخامت پایین از مقاومت نایلون یک لایه با ضخامت بالا بیشتر است. استفاده از این نایلون در صنعت کشاورزی سود زیادی به همراه دارد و بهره وری محصولات کشاورزی را افزایش می دهد‌.

نتیجه گیری

در این مقاله درباره نایلون عریض، ویژگی ها، مشخصات و موارد مصرف این محصول توضیح دادیم و اشاره کردیم که این محصول بیشترین کاربرد را در صنعت کشاورزی و صنعت ساخت و ساز دارد. کشاورزان و پیمان کاران برای خرید این محصول باید به مراکزی مراجعه کنند که از کیفیت مواد اولیه به کار رفته در تولید نایلون اطمینان داشته باشند.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *