۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

عوامل تاثیرگذار در وزن نایلون کشاورزی

عوامل تاثیر گذار در وزن نایلون های کشاورزی (هزینه هر کیلو پلاستیک کشاورزی)

فهرست مطالب

برای افزایش تولید، کیفیت و راندمان محصولات در صنعت کشاورزی نایلون های پلاستیکی مختلفی مورد استفاده قرار می گیرند. به عنوان مثال برای حفظ دمای گلخانه، حفظ رطوبت و همچنین تنظیم نور نایلون های گلخانه ای کاربرد دارند. با استفاده از این نوع نایلون برای پوشش گلخانه محصولات کشاورزی در شرایطی ایده آل و کاملا بهینه پرورش پیدا می کنند‌. گلخانه داران و کشاورزانی که قصد دارند برای ارتقاء کیفیت محصولات خود از نایلون های کشاورزی استفاده کنند، در زمان خرید در ذهن خود با سوال هایی مانند قیمت و وزن نایلون های کشاورزی مواجه می شوند. وزن این محصولات تاثیر بسزایی در قیمت نهایی آن ها دارند. در این مقاله قصد داریم درباره عوامل تاثیرگذار در وزن نایلون گلخانه و قیمت هر کیلوگرم پلاستیک کشاورزی صحبت کنیم.

معرفی عوامل تاثیر گذار در وزن نایلون های کشاورزی

عوامل مختلفی در وزن نایلون های کشاورزی تاثیرگذار هستند. هر چقدر که میزان کیفیت نایلون کشاورزی بیشتر باشد، به همان نسبت وزن آن هم بیشتر خواهد بود. کیفیت نایلون های کشاورزی نیز رابطه مستقیمی با مزایای این محصولات دارد. هر نایلونی که از مزایا و سود بیشتری برخوردار است، کیفیت بیشتری دارند و از وزن بالاتری برخوردار می باشد. قیمت نایلون های باکیفیت کشاورزی همواره نسبت به نایلون های معمولی گران تر است. عوامل دیگری که روی وزن نایلون کشاورزی اثر می گذارد، شامل اندازه و ضخامت نایلون است. مسلما هر چقدر که تعداد لایه ها و ضخامت یک نایلون بیشتر باشد، وزن سنگین تری خواهد داشت. از طرف دیگر هر چقدر که ابعاد و اندازه نایلون بزرگ تر باشد، وزن آن هم بیشتر خواهد بود. به این نکته بسیار مهم توجه داشته باشید که هر چقدر ضخامت یک نایلون کشاورزی بیشتر باشد، امکان پاره شدن و آسیب دیدن نایلون کاهش می یابد. نایلون های ضخیم از استحکام و مقاومت بسیار بالایی برخوردار هستند. شاید برای برخی از خریداران قیمت نایلون های سنگین بالا به نظر بیاید. اما اگر هوشمندانه فکر کنیم هر چه ضخامت و وزن نایلون بیشتر باشد، دوام، ماندگاری و طول عمر آن نیز بیشتر خواهد شد. گلخانه دار یا کشاورز دیگر مجبور نیست با فاصله زمانی کوتاه به دلیل پارگی یا آسیب دیدگی نایلون دوباره برای خرید نایلون جدید اقدام کند و به طور کلی باعث کاهش هزینه های کشاورزی می شود.

 

وزن استاندارد و مناسب نایلون کشاورزی

وزن استاندارد و مناسب نایلون کشاورزی چقدر است؟

همانطور که در بخش های قبلی نیز اشاره کردیم عوامل متعددی از جمله میزان کیفیت و کارایی، میزان ضخامت و اندازه نایلون های کشاورزی روی وزن این محصولات اثر می گذارند. اما اگر بخواهیم به وزن استاندارد و مناسب نایلون های کشاورزی اشاره کنیم باید بگوییم که وزن بین 4 الی 70 کیلوگرم به عنوان محدوده مناسب وزن نایلون های کشاورزی محسوب می شود و در صورت درخواست مشتری امکان تغییر وزن این محدوده نیز وجود دارد. معمولا هر فیلم نایلون را به دور یک طاقه رول میکنند. وزن طاقه طبق سفارش مشتری قابل تغییر است. وزن نایلون های کشاورزی پنج لایه نسبت به وزن نایلون های کشاورزی دو یا سه لایه بیشتر است.‌ استفاده از نایلون های پنج لایه تاثیر بسزایی در بهبود عملکرد و کیفیت محصولات کشاورزی دارد. خرید این نایلون ها شاید در ابتدا هزینه بیشتری به همراه داشته باشد اما در بلند مدت باعث صرفه جویی و کاهش هزینه خواهد شد.‌

نایلون های کشاورزی با کیفیت و وزن مناسب چه ویژگی هایی دارند؟

به کسانی که قصد دارند نایلون کشاورزی باکیفیت خریداری کنند، توصیه می شود که در زمان خرید نایلون حتما به شفافیت این محصول توجه ویژه داشته باشند. هر چه میزان مرغوبیت نایلون بیشتر باشد و در تولید آن از مواد اولیه درجه یک استفاده شده باشد، شفافیت و همچنین وزن آن هم بیشتر خواهد بود. کسانی که کیفیت نایلون برایشان اهمیت زیادی ندارد، می توانند به سراغ خرید نایلون های درجه دو یا درجه سه بروند. وزن و میزان شفافیت نایلون های درجه دو و سه زیاد نیست و زود به زود باید آن ها را تعویض کرد زیرا احتمال پارگی در آن بیشتر است. برای تولید نایلون های درجه دو  و سه از پلاستیک های بازیافتی استفاده می شود.‌ به همین دلیل نسبت به نایلون های درجه یک شفافیت بسیار کمتری دارند.‌

قیمت هر کیلو نایلون کشاورزی به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل مختلفی روی قیمت هر کیلو نایلون کشاورزی تاثیر گذار هستند. از بین این عوامل می توان به مواردی مانند میزان کیفیت مواد اولیه، افزودنی ها، رنگ نایلون، طرح ، وزن و متراژ نایلون اشاره کرد. هر چه کیفیت مواد اولیه ای که برای تولید نایلون های کشاورزی مورد استفاده قرار می گیرد بیشتر باشد، قیمت هر کیلو نایلون نیز افزایش خواهد یافت. برای زمین های کشاورزی یا گلخانه ها و باغ های بزرگ به نایلون هایی با متراژ بزرگ نیاز است. هر چه متراژ نایلون بیشتر باشد، قیمت آن در واحد کیلوگرم افزایش می یابد. برای افزایش کیفیت نایلون کشاورزی از افزودنی های مختلفی در مواد اولیه آن ها استفاده می شود‌. به عنوان مثال با افزودنی uv، اشعه فرابنفش از نایلون عبور نمی کند و به گیاهان آسیب نمی زند. هر چه میزان افزودنی ها بیشتر باشد، قیمت هر کیلو نایلون هم گران تر محاسبه خواهد شد.

 

تاثیر تعداد لایه ها در قیمت نایلون کشاورزی

 

تعداد لایه ها چه تاثیری در قیمت هر کیلو نایلون کشاورزی دارد؟

تولید نایلون های عریض کشاورزی به صورت یک لایه، دو لایه، سه لایه و پنج لایه انجام می شود. طبیعتا هر چقدر که تعداد لایه های نایلون افزایش پیدا کند، ضخامت آن هم افزایش می یابد و قیمت آن بیشتر می شود. به طور کلی افزایش لایه ها و ضخامت نایلون باعث می شود که قیمت آن در هر کیلوگرم گران تر محاسبه شود. افزایش تعداد لایه ها قیمت نایلون را در واحد سطح و طول نیز بالاتر می برد. به طور کلی نوع نایلون و تعداد لایه ها رابطه مستقیمی با وزن و قیمت نایلون دارد. قیمت هر کیلوگرم نایلون مالچ، نایلون گلخانه ای، نایلون ضد عفونی کننده خاک و نایلون سیلو به عنوان انواع مختلف نایلون های کشاورزی با یکدیگر متفاوت است. برای آگاهی از قیمت لحظه ای هر کیلوگرم نایلون کشاورزی بهتر است با کارشناسان فروش شرکت های تولید کننده تماس بگیرید.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام نکات مربوط به عوامل تاثیر گذار در وزن نایلون های کشاورزی را توضیح دهیم. در ابتدای این مطلب راجع به عوامل تاثیرگذار روی وزن انواع مختلف پلاستیک های کشاورزی پرداخته شد‌.در ادامه به توضیح وزن استاندارد و مناسب نایلون های کشاورزی اشاره کردیم و سپس چند نکته بسیار مهم درباره اندازه، میزان ضخامت، کیفیت و وزن نایلون های کشاورزی را توضیح دادیم.در پایان نیز قیمت هر کیلو نایلون کشاورزی را با توجه به تعداد لایه ها و قیمت بررسی کردیم. امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *