۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

تفاوت بین فیلم استرچ و فیلم شیرینگ

تفاوت بین فیلم شیرینگ و فیلم استرچ در چیست؟

فهرست مطالب

یکی از مهمترین و اساسی ترین مراحل انجام کارها در کارخانه‌های تولید کننده محصولات مختلف مرحله بسته بندی می‌باشد. کارخانه‌ها برای بسته بندی محصولات از فیلم شیرینگ یا فیلم استرچ استفاده می‌کنند. با توجه به این که فیلم شیرینگ و فیلم استرچ از لحاظ مواد سازنده و کاربرد با یکدیگر تفاوت دارند، بسیاری از مصرف کنندگان در زمان انتخاب فیلم مناسب برای بسته بندی محصولات دچار سردرگمی می شوند.یکی از سوال های بسیار رایجی که در ذهن تعداد زیادی از افراد نقش می بندد این است که فیلم شیرینگ و فیلم استرچ چه تفاوت هایی با هم دارند؟ برای رسیدن به پاسخ این سوال تا پایان این مقاله با ما همراه باشید. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی ها، کاربردها، مزایا و تفاوت بین فیلم شیرینگ و فیلم استرچ صحبت کنیم و در ادامه به مقایسه و نحوه صحیح استفاده از آن‌ها بپردازیم.

فیلم شیرینگ چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

فیلم شیرینگ که با نام های شیرینگ پک و shirink warp نیز شناخته می شود، یکی از انواع نایلون بسته بندی پلیمری است. این فیلم با استفاده از موادی مانند پلی وینیل کلراید، پلی الفین و پلی اتیلن تولید می‌شود. مهمترین ویژگی فیلم شیرینگ این است که به افزایش حرارت حساس است و جمع می‌شوند. این نوع نایلون با قرار گرفتن دور محصول و عبور از تونل گرمایی دستگاه شیرینگ پک یا اسلحه گرمایی به محصول می‌چسبد و آن را بسته بندی می‌کند.برای بسته بندی محصولاتی با سایز کوچک فیلم شیرینگ را با استفاده از اسلحه گرمایی شبیه به سشوار به دور محصول می چسبانند.اما برای بسته بندی محصولات بزرگ حتما باید از دستگاه شیرینگ پک استفاده کرد.بسیاری از مواد غذایی موجود در فروشگاه ها نیز با استفاده از این نوع فیلم بسته بندی شده‌اند.یکی از مهمترین مزایای بسته بندی با نایلون شیرینگ این است که از ورود رطوبت و گرد و غبار به داخل بسته بندی جلوگیری می‌کند. افزایش ایمنی محصولات و راحت شدن حمل و نقل از مزایای دیگر این فیلم به شمار می‌رود.

 

فیلم شیرینگ چیست

 

فیلم استرچ چیست و استفاده از آن چه مزایایی دارد؟

فیلم استرچ یا پوشش کششی نوع دیگری از نایلون های بسته بندی است که با استفاده از مواد پلیمری ساخته می‌شود. این نوع نایلون با استفاده از دستگاه پالت بند به دور محصولات پیچانده می‌شود. میزان ضربه پذیری و کشسانی فیلم استرچ بسیار بالاست و بسته بندی محصولات با این نوع نایلون از سرعت و دقت خوبی برخوردار است. برای استفاده از نایلون استرچ هم می توان از دستگاه پالت بند استفاده کرد و هم اینکه نایلون را به صورت دستی دور محصولات پیچاند. با توجه به سبک بودن بسته بندی های نایلون استرچ جا‌به‌جایی محصولات بسیار راحت خواهد بود.از مهمترین مزایای این نایلون می توان به مواردی مانند هزینه پایین انتقال محصولات بسته بندی شده، قدرت چسبندگی و کشسانی بسیار بالا و شفافیت اشاره کرد. برای بسته بندی مواد غذایی نیز از فیلم استرچ استفاده می شود.

فیلم شیرینگ و فیلم استرچ از لحاظ فیزیکی و ظاهری چه تفاوتی دارند؟

یکی از تفاوت های ظاهری و فیزیکی بین فیلم استرچ و فیلم شیرینگ این است که ضخامت، وزن و قطر فیلم شیرینگ از فیلم استرچ بیشتر است. اما عرض فیلم های استرچ بیشتر از فیلم های شیرینگ می باشد. نایلون شیرینگ با قرار گرفتن در معرض حرارت خاصیت جمع شوندگی دارد و بدون اینکه کمی تا یا چروک شود، دور محصولات را احاطه می کند. استحکام کششی نایلون استرچ همانطور از نامش مشخص است خیلی بیشتر از سلفون شیرینگ است. این استحکام کششی باعث می‌شود که به خوبی به دور محصول کشیده شود و بدون اینکه پاره شود آن را بسته بندی کند. این در حالیست که نایلون شیرینگ اصلا خاصیت کشسانی ندارد.

 

کاربردهای فیلم شیرینگ و فیلم استرچ

 

فیلم شیرینگ و فیلم استرچ از نظر کاربرد چه تفاوتی با هم دارند؟

این دو نوع فیلم علاوه بر تفاوت‌های فیزیکی و ظاهری از نظر کاربردی نیز با هم متفاوت هستند. از نایلون شیرینگ بیشتر برای بسته بندی محصولات صنعتی و لوازم خانگی استفاده می‌شود اما نایلون استرچ بیشتر برای بسته بندی کالاهایی که از قبل به صورت پکی آماده هستند، مورد استفاده قرار می گیرد تا در زمان حمل و نقل انتقال محصولات کار راحت تری باشد.یکی دیگر از کاربردهای نایلون شیرینگ استفاده در ساخت نایلون های تبلیغاتی است ولی نایلون استرچ چنین قابلیتی ندارد و نمی توان از آن برای تبلیغات استفاده کرد.با توجه به خاصیت چاپ پذیری نایلون شیرینگ این نوع نایلون به زیباتر شدن ظاهر بسته بندی ها و بازاریابی کمک زیادی می‌کند.

نتیجه گیری

در این مقاله سعی کردیم تمام تفاوت‌های ظاهری، فیزیکی و کاربردی فیلم استرچ و فیلم شیرینگ را توضیح دهیم. آشنایی با این تفاوت ها باعث می شود که در زمان خرید فیلم مورد نظر برای نیاز خود کار راحت تری در پیش داشته باشید. حالا دیگر به خوبی می دانید که هر یک از این نایلون ها چه کاربردی دارند و برای بسته بندی چه محصولاتی مورد استفاده قرار می‌گیرند.امیدواریم از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *