۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

افزودنی مادون قرمز در نایلون گلخانه

افزودنی IR یا مادون قرمز در نایلون گلخانه چیست؟

فهرست مطالب

یکی از نکات بسیار‌مهم در زمان خرید نایلون گلخانه توجه به مواد افزودنی است که به ترکیب مواد‌اولیه آن اضافه شده‌است. یکی از مواد افزودنی پرکاربرد در نایلون‌های گلخانه افزودنی IR یا مادون قرمز است. با وجود افزودنی IR به نایلون گلخانه ای گرمای حاصل از تابش نور خورشید به نایلون گلخانه جذب می‌شود. تولید کننده گرما در  نور خورشید اشعه مادون قرمز است. این اشعه با چشم انسان قابل مشاهده نیست زیرا دارای ماهیت الکترومغناطیسی می‌باشد. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتر درباره افزودنی IR و تاثیر آن در کیفیت نایلون گلخانه در اختیار شما قرار دهیم.

امواج مادون قرمز چگونه باعث تولید گرما در گلخانه می شوند؟

پس از راه اندازی گلخانه با استفاده از نایلون عریض از نوع گلخانه ای، نور خورشید از طریق طول موج کوتاه به داخل محیط گلخانه وارد می‌شود و بعد از اینکه به کف محیط گلخانه و گیاهان داخل آن برخورد کرد به انرژی گرمایی تبدیل می‌شود و باعث گرم شدن گلخانه می‌شود. در ساعات شب این اتفاق برعکس می‌شود. نایلون گلخانه پلی‌اتیلنی در طول شب به 74 درصد از گرمای محبوس‌شده در گلخانه اجازه می‌دهد که خارج شود. حفظ گرمای داخل گلخانه برای فصولی که هوای گلخانه نباید افت پیدا کند، از اهمیت بسیار بالایی برخوردار است‌. برای جلوگیری از خروج گرما از نایلون گلخانه در کارخانه‌های تولید کننده به مواد اولیه آن افزودنی جذب مادون قرمز یا IR اضافه می‌شود‌. این افزودنی برای استفاده از نایلون گلخانه‌ای در فصل‌های سرد سال مزایای زیادی دارد. نایلون گلخانه حاوی افزودنی IR تا 35 درصد از هدر رفتن انرژی و گرمای گلخانه در شب‌های سرد زمستانی جلوگیری می‌کند.

 

افزودنی IR در نایلون گلخانه

 

 

خلاصه ای از مکانسیم عمل افزودنی مادون قرمز یا IR در نایلون گلخانه

همانطور که در بخش قبلی هم اشاره کردیم، گرمای حاصل از تابش نور خورشید به صورت طول موج های کوتاه به محیط گلخانه وارد می شود و دمای آن را بالا می‌برد. با فرا رسیدن شب و غروب خورشید امواج گرما به صورت طول موج بلند از داخل گلخانه خارج‌می‌شوند. در چنین مواقعی اگر نایلون گلخانه حاوی افزودنی IR باشد، مانند یک آینه بخشی از امواج گرما را به داخل گلخانه بازتاب می‌کند و اجازه خروج گرما از گلخانه را نمی‌دهد. یکی از مزایای بسیار مهم استفاده از افزودنی مادون قرمز‌ در مواد‌اولیه نایلون گلخانه‌ این است که جلوی یخ زدن گیاهان موجود در گلخانه‌ را در شب‌های سرد زمستانی در منطقه‌های آب‌و‌هوایی کویری می‌گیرد. افزایش بازدهی و کیفیت گیاهان، کاهش مصرف سوخت برای تامین گرمای گلخانه از مزایای دیگر این افزودنی به‌ شمار‌ می‌رود. نایلون‌های گلخانه دارای افزودنی مادون قرمز قیمت مناسبی دارند و از طول عمر بالایی برخوردار هستند. استفاده از این نایلون‌ در راه اندازی گلخانه هزینه‌های ناشی از مصرف سوخت برای گرم کردن محیط گلخانه‌ در فصول سرد سال را به میزان زیادی کاهش می‌دهد.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *