۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

افزودنی EVA در نایلون گلخانه

افزودنی EVA در نایلون گلخانه‌؛ مزایای استفاده این محصول

فهرست مطالب

یکی از افزودنی های پرکاربرد که به مواد اولیه نایلون های گلخانه ای اضافه می شود و مقاومت این محصول را به میزان زیادی افزایش می دهد، افرودنی EVA نام دارد. نایلون گلخانه ای حاوی افزودنی EVA برای احداث گلخانه در مناطقی که دارای آب و هوایی با وزش باد شدید هستند، بسیار مناسب است. امکان تولید این نوع نایلون با ضخامت کم نیز وجود دارد. این در حالی است که با وجود داشتن ضخامت کمتر از نایلون های معمولی میزان استحکام آن نسبت به نایلون های معمولی کمتر نیست و گاهی بیشتر نیز هست. در این مقاله قصد داریم درباره ویژگی ها و مزایای افزودنی EVA در نایلون های گلخانه ای صحبت کنیم.

مهمترین ویژگی افزودنی EVA چیست؟

اضافه کردن ماده افزودنی EVA به مواد اولیه نایلون گلخانه باعث انتشار نور در داخل گلخانه می شود‌. همانطور که می دانید اشعه نور خورشید با عبور از نایلون به محیط داخل گلخانه وارد می شود. با تابش فعال فتوسنتزی یا PAR نور به صورت یکسان بین گیاهان داخل گلخانه انتشار می یابد. تابش نور مناسب با وجود افزودنی EVA  تاثیر بسزایی در بهبود رشد گیاهان در مناطقی با نور شدید دارد. استفاده از این نوع نایلون گلخانه ای از سوختن برگ گیاهان موجود در گلخانه جلوگیری می کند و به عنوان خنک کننده نیز تاثیرگذار است.

 

استفاده از افزودنی EVA در نایلون گلخانه ای چه مزایایی دارد؟

  • محافظت از گیاهان در برابر یخ زدگی و پایین بودن دمای هوا
  • کاهش دادن دمای هوا در روز و جلوگیری از سرد شدن گلخانه در طول شب
  • افزایش کیفیت محصولات و جلوگیری از هدر رفتن انرژی گرمایشی
  • کمک به تسریع رشد و برداشت زود هنگام محصولات

 

مزایای استفاده از EVA در نایلون گلخانه ای

 

تاثیر ضد چکه با اضافه کردن افزودنی EVA به نایلون گلخانه

یکی از عواملی که بر رشد و کیفیت گیاهان داخل گلخانه تاثیر منفی می گذارد، قطره های آبی است که در سطح داخلی نایلون ایجاد می شود. این قطرات انتقال نور را به میزان 15 الی 30 درصد پایین می آورد و همین امر سبب ایجاد برخی از بیماری ها در گیاهان می شود. وجود افزودنی EVA  در نایلون گلخانه دارای اثر ضد چکه است و از ایجاد قطرات آب در سطح داخلی نایلون جلوگیری می‌کند. همین امر سبب می شود که نور بیشتری از نایلون عبور کرده و گیاهان بازدهی بیشتری داشته باشند. از بروز بیماری در گیاهان جلوگیری می شود و امکان برداشت زود هنگام محصول با تسریع رشد فراهم خواهد شد و دیگر نیازی نیست که گلخانه دارها از آفت‌کش ها استفاده زیادی داشته باشند.

آشنایی با مزایای استفاده از نایلون گلخانه با افزودنی EVA

همه افزودنی ها از جمله افزودنی EVA در زمان ثبت سفارش و بر اساس درخواست مشتری به مواد اولیه نایلون گلخانه اضافه می‌شود. مزایای اضافه شدن این افزودنی به نایلون گلخانه ای شامل موارد زیر است‌:

  •  اثر ضد مه(anti fog)

وجود افزودنی EVA یا ضد مه از ایجاد مه در زمان صبح و غروب در گلخانه ها جلوگیری می کند.

  • اثر خنک کننده

این ماده افزودنی از گرم شدن بیش از حد گلخانه در روزهای گرم سال جلوگیری می کند و باعث خنک شدن محیط داخل گلخانه می‌شود. گیاه زینتی سایه دوست برای رشد بهتر به محیطی خنک تر نیاز دارند.

نتیجه گیری

با توجه به مرطوب بودن و باد خیز بودن آب و هوای شمال ایران نایلون های گلخانه ای حاوی افزودنی‌EVA بهترین گزینه برای احداث گلخانه به شمار می روند. زمانی که دمای هوا در وسط روز افزایش می یابد، این نوع نایلون باعث کاهش دمای داخل گلخانه می شود و به رشد بهتر گیاهان داخل گلخانه کمک می کند‌.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *