۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

سلفون پشت چسبدار

کاربرد های سلفون محافظ پشت چسبدار

فهرست مطالب

یکی از پلاستیک های پرکاربرد که با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی و در انواع رنگی و شفاف تولید می شود و برای درج لوگوی کارخانه و اطلاعات مربوط به محصول مورد استفاده قرار می گیرد، سلفون محافظ پشت چسبدار است. این نوع سلفون از یک سمت دارای خاصیت چسبندگی است و از سمت دیگر چسب ندارد. اگر به دور بطری‌های نوشابه و آب معدنی توجه کرده باشید، بارها نمونه چاپی سلفون پشت چسبدار را مشاهده کرده اید. برای نمونه بدون چاپ این نوع سلفون هم می توان به پلاستیک های چسبیده شده به سطح یخچال های نو را مثال زد. جنس چسبی که در تولید این نوع سلفون استفاده می شود از اهمیت زیادی برخوردار است زیرا باید خاصیت چسبندگی خود را به سرعت از دست ندهد. در این مقاله قصد داریم درباره مواد اولیه به کار رفته در تولید سلفون پشت چسبدار، نحوه چاپ و کاربرد های سلفون محافظ پشت چسبدار توضیح دهیم.

برای تولید سلفون محافظ پشت چسبدار از چه موادی استفاده می شود؟

برای تولید سلفون پشت چسبدار از مواد اولیه cpp استفاده می شود و برای افزایش قابلیت چاپ پذیری این نوع سلفون روی cpp را با یک لایه نازک از متالایز یا opp لمینت می کنند‌. سلفون پشت چسبداری که با استفاده از مواد اولیه درجه یک ساخته می شود در مقابل اشعه ماورا بنفش خورشید یا uv از مقاومت بسیاری بالایی برخوردار است و در مقابل مواد شیمیایی و خراش و خوردگی به سرعت دچار آسیب نمی شود و گرد و غبار نیز روی آن تجمع پیدا نمی کنند.

کاربرد های سلفون محافظ پشت چسبدار؟

یکی از مهم‌ترین کاربردهای سلفون محافظ پشت چسبدار محافظت از کالاها در مقابل عواملی مانند خراشیده شدن، رنگ پریدگی، ساییده شدن، زدگی و آسیب های شیمیایی و فیزیکی دیگر است. برای کالاهایی که به نور خورشید حساس هستند از سلفون پشت چسبدار سفید یا مشکی استفاده می شود. این نوع سلفون مانع از نفوذ اشعه ماوراء بنفش به کالا می شود. این نوع سلفون کاربرد گسترده ای در صنایع مختلف مانند صنعت تولید لوازم خانگی، صنعت تولید مواد غذایی، صنعت تولید چوب، سرامیک و نئوپان و غیزه اشاره کرد. محصولات تولید شده در این صنایع برای مصنویت از باران، آفتاب، اجسام نوک تیز ک رطوبت با استفاده از سلفون محافظ پشت چسبدار آکبند و وکیوم می شوند تا از کارخانه به صورت سالم به دست مصرف کننده برسند. از کاربردهای مهم دیگر سلفون محافظ پشت چسبدار می توان به مواردی مانند تولید قطعات خودرو، سپر سازی خودرو، تولید استیل، پروفیل های آلومینیومی، استیل، یو پی وی سی، چوب، پانل کامپوزیتی، ساندویچ پنل، ورق گالوانیزه، پلی استر، شیشه مسطح، لوازم خانگی مانند سینک، لباسشویی، یخچال، شیشه ماشین، نئوپان، پلی وود، صفحات کورین، اچ دی اف و ام دی اف اشاره کرد.

سلفون پشت چسبدار محافظ موبایل

فرق بین نایلون پلی اتیلن پشت چسبدار و سلفون محافظ پشت چسبدار چیست؟

مهم ترین فرق بین نایلون پلی اتیلن پشت چسبدار و سلفون محافظ پشت چسبدار در مواد اولیه ای است که برای تولید آن ها به کار رفته است. نایلون پلی اتیلن پشت چسبدار بیشتر به عنوان روکشی محافظ و جهت جلوگیری از تجمع گرد و غبار بر روی کالا ها و محصولات مختلف کشیده می شود. به عنوان مثال بر روی صفحه نمایش گوشی ها و لوازم آشپزخانه از نایلون پشت چسبدار استفاده می شود اما سلفون محافظ پشت چسبدار برای جلد کتاب کاربرد دارد. برای این محصولات از نظر کاربردی محدودیتی ندارند و به همین دلیل در زمان ثبت سفارش مشتری باید ابعاد و ضخامت مورد نظر خود را سفارش بدهد. نایلون های پلی اتیلنی را می توان به صورت سه لایه با ضخامت بالا و قابلیت چاپ پذیری تولید کرد. نمونه های سلفونی تولید شده با مواد اولیه opp، cpp و bopp ضخامت کمتر در حدود 25 الی 150 میکرون، چسبندگی بیشتر و قابلیت چاپ پذیری بالایی دارند و به عنوان لیبل برای ظروف پلاستیکی مانند آب معدنی و نوشابه کاربرد دارند.

نحوه چاپ روی سلفون محافظ پشت چسبدار به چه صورت است؟

همانطور که در ابتدای مقاله هم اشاره کردیم سلفون های محافظ پشت چسبدار دارای قابلیت چاپ پذیری بالایی هستند و امکان تولید آن ها به صورت شفاف و رنگی وجود دارد. بسیاری از برندهای نوپا برای معرفی و تبلیغ خود به مشتریان می توانند از این قابلیت استفاده کنند و با چاپ نام برند و مشخصات محصول روی سلفون و چسباندن آن روی محصولات فروش خود را افزایش دهند و مشتریان زیادی را برای خرید ترغیب کنند. در کارخانه های تولید کننده این محصول از 6 الی 12 رنگ فول اچ دی برای چاپ استفاده می کنند. سلفون های پشت چسبدار چاپ شده و باکیفیت به راحتی از روی محصولاتی مانند آب معدنی کنده نمی شوند و مدت ها بدون تغییر روی آن ها باقی می مانند‌‌‌.

قیمت سلفون محافظ پشت چسبدار به چه عواملی بستگی دارد؟

عوامل متعددی مانند نوع مواد اولیه به کار رفته از بین موادی مانند cpp , opp و غیره یا مواد نایلونی مانند پلی اتیلن، حجم سفارش، چاپ دار بودن یا بدون چاپ بودن سلفون، تعداد رنگ های به کار رفته در چاپ، هزینه های مربوط به ساخت کلیشه برای چاپ، قیمت روز مواد پتروشیمی، سفارش سازی اختصاصی برای ضخامت و ابعاد سلفون و غیره روی قیمت سلفون های محافظ پشت چسبدار تاثیر گذار هستند. قیمت نهایی سلفون محافظ پشت چسبدار بر حسب کیلوگرم محاسبه می شود. برای استعلام لحظه ای قیمت این نوع سلفون می توان به سایت های فروش محصولات پلاستیکی مراجعه کرد. یکی دیگر از روش های آگاهی از قیمت و کسب اطلاعات بیشتر درباره این نوع سلفون برقراری تماس تلفنی با مشاوران فروش شرکت تولید کننده است.

محافظ پشت چسبدار

نتیجه گیری

در این مقاله راجع به ویژگی های سلفون محافظ پشت چسبدار، کاربرد های سلفون محافظ پشت چسبدار در صنایع مختلف، مواد اولیه به کار رفته در تولید این نوع سلفون، تفاوت بین سلفون های محافظ پشت چسبدار و نایلون پشت چسبدار، نحوه چاپ روی این نوع سلفون وعوامل موثر بر روی قیمت آن توضیح دادیم. برای خرید این محصول بهتر است با کیفیت بالا و قیمت مناسب به شرکت های تولید کننده معتبر مراجعه کنید. امیدواریم از توضیحات ارائه شده در این مقاله نهایت استفاده را برده باشید.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *