۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

دسته بندی محصولات

تماس با واحد فروش

نحوه دوپوش کردن گلخانه

نحوه دوپوش کردن گلخانه

فهرست مطالب

کاهش مصرف انرژی و کم کردن میزان انتشار انوع مختلف گازهای گلخانه ای در فضا، یکی از مهم‌ ترین چالش‌ هایی است که در تمام صنایع به آن توجه ویژه ای می شود. این موضوع در صنعت کشاورزی و ساخت انواع گلخانه نیز اهمیت بسیار بالایی دارد. برای کاهش مصرف انرژی در محیط گلخانه از روش و راهکار مناسبی به نام دوپوش کردن گلخانه استفاده می‌شود. با کمک این روش می‌توان هوای داخل گلخانه را با هزینه کمتری گرم کرد و با داشتن توجیه اقتصادی محصولات مختلفی را در فصول سرد سال در داخل گلخانه پرورش داد. علاوه بر این جلوگیری از انتشار گازهای گلخانه‌ ای به حفظ سلامتی محیط زیست نیز منجر خواهد شد. در این مطلب قصد داریم درباره نحوه دوپوش کردن گلخانه و فواید آن توضیح دهیم.

شروع دوپوش گلخانه با نایلون عریض

اهمیت و نحوه دوپوش کردن سقف گلخانه

برای کاشت و پرورش محصولات کشاورزی و گیاهان مختلف باید بستری کاملا مطلوب فراهم شود. همه گیاهان و محصولات کشاورزی نمی‌توانند در فصول سرد یا گرم سال رشد کنند و فقط با ایجاد یک گلخانه با فضایی منحصر به فرد می‌توان شرایط ایده‌آل برای رشد و پرورش این محصولات در فصول سرد یا گرم سال ایجاد کرد. احداث یک گلخانه به کشاورزان کمک می‌ کند که محصولات مختلف را حتی خارج از فصل خود تولید و وارد بازار کنند. آن ها برای راه‌ اندازی گلخانه به تجهیزات مختلفی نیاز دارند که مهم ترین آن ها سیستم های سرمایشی و گرمایشی هستند. استفاده از سوخت های فسیلی برای گرم کردن گلخانه یک چالش و دغدغه بسیار مهم محسوب می شود. تامین سوخت های فسیلی به هزینه بسیار بالایی نیاز دارد. علاوه بر این می‌ تواند به سلامتی محیط زیست نیز آسیب زیادی وارد کند‌.

اهمیت دوپوش کردن گلخانه

گاهی اوقات گازهای گلخانه ای حاصل از سوخت های فسیلی علاوه بر آلودگی محیط زیست کیفیت گیاهان و محصولات گلخانه ای را نیز تحت تاثیر قرار می‌ دهد. در چنین شرایطی با استفاده از روش دوپوش کردن گلخانه می توان به کاهش هزینه های انرژی کمک زیادی کرد و از هدر رفتن گرمای داخل گلخانه جلوگیری کرد. در دوپوش کردن گلخانه کشاورزان یک لایه پلاستیکی اضافه را روی تمام قسمت های بدنه اصلی یعنی سقف و دیوارهای گلخانه کشیده می شود. این لایه پلاستیکی به عنوان عایق عمل کرده و از خروج هوای گرم به بیرون از گلخانه و ورود هوای سرد به داخل آن در زمستان و خروج هوای خنک به بیرون و ورود هوای گرم به داخل در تابستان جلوگیری می کند. این ویژگی تاثیر بسیار زیادی در جلوگیری از هدر شدن انرژی دارد. بعد از دوپوش کردن گلخانه هیچ نوع تغییر در شرایط آب و هوای محیط نمی تواند تاثیری در دمای ثابت هوای داخل گلخانه داشته باشد.

نحوه دوپوش کردن گلخانه

نحوه دوپوش کردن دیوارها و سقف گلخانه به چه صورت است؟

قبل از دوپوش کردن دیوارهای گلخانه ابتدا باید سیم مفتولی را در ارتفاع سرستون های اول تا پایان دیوار گلخانه با فاصله بیست سانتی متر تز دیوار می کشند و آن را به صورت کاملا محکم می بندند تا لبه لایه پلاستیکی جدید را روی آن انداخته و مقداری تا بزنند. این پلاستیک با استفاده از ابزارهای مختلف از جمله منگنه در جای خود ثابت می شود. قسمت پایینی لایه پلاستیکی جدید نیز پس از نزدیک شدن به دیوار گلخانه با استفاده از خاک در همان قسمت ثابت خواهد شد. با انجام این کار یک لایه از هوا بین دیوار اصلی گلخانه و لایه پلاستیکی جدید باقی خواهد ماند. هوای بین دیوار و پوشش جدید به عنوان عایق عمل کرده و مانع از انتقال هوا بین گلخانه و محیط بیرونی آن می شود. برای دوپوش کردن سقف گلخانه نیز رول‌ های پلاستیکی به صورت عمودی از روی سیم های موجود در سقف گلخانه عبور داده می شود و تا انتهای گلخانه ادامه پیدا می کند. فاصله بین ستون ها و رول های پلاستیکی را هم با استفاده از منگنه به یکدیگر متصل می کنند.

ادامه نحوه دوپوش کردن گلخانه

در زمان دوپوش کردن گلخانه چه نکاتی اهمیت دارند؟‌

با توجه به این که از روش دوپوش کردن گلخانه در طول مدت زمان محدودی استفاده می شود و قرار نیست این پوشش در مقابل عواملی مانند باد مقاومت داشته باشد، پلاستیک های نازک برای دوپوش کردن کاربرد بیشتری دارند. استفاده از نایلون های گلخانه ای سبک و نازک در زمان دوپوش کردن گلخانه ها تاثیر زیادی در کاهش هزینه ها دارا زیرا پلاستیک های ضخیم قیمت گران‌ تری دارند. با توجه به این که دوپوش کردن باعث محبوس شدن رطوبت در هوای گلخانه و کاهش شدید جا به جایی هوا به بیرون می شود؛ کشاورزان باید به هوادهی و کنترل رطوبت گلخانه توجه بیشتری داشته باشند تا گیاهان و محصولات در اثر عوامل ییماری زا کیفیت خود را از دست ندهند. امکان استفاده از پلاستیک های دوپوش اضافه برای ایجاد محیطی مناسب جهت جوانه زدن بذرها در داخل گلخانه نیز وجود دارد. با استفاده از این روش فضای گلخانه به راحتی و با سرعت بالایی گرم خواهد شد.

مرحله آخر دوپوش کردن گلخانه

دوپوش کردن گلخانه چه فوایدی به همراه دارد؟

• مکمل بودن سیستم‌های سرمایشی و گرمایشی گلخانه
• جلوگیری از هدر رفتن انرژی
• مقاومت بالا در مقابل نفوذ سرما
• کمک به حفظ حرارت و دمای گلخانه
• کمک پخش هوای گرم در تمام گلخانه
• ایجاد دمای مطلوب و مناسب برای رشد گیاهان و محصولات
• عدم نیاز به نصب هیترهای زیاد در داخل گلخانه
• کمک به کاهش شدید هزینه ها
• عدم نیاز به کارکرد مداوم تجهیزات گرمایشی و سرمایشی گلخانه
• افزایش طول عمر و ماندگاری سیستم های گرمایشی و سرمایشی
• جلوگیری از ورود آسیب به گیاهان و محصولات به خاطر هوای نامطلوب

 

دوپوش گلخانه نهایی

خرید پلاستیک دوپوش گلخانه از شرکت رول پلیمر

پلاستیک دوپوش گلخانه باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد و در مقابل شرایط جوی مقاومت بالایی از خود نشان دهد. شرکت های معتبر تولیدکننده محصولات پلاستیکی از جمله رول پلیمر پلاستیک های مخصوص دوپوش کردن گلخانه را در ابعاد و اندازه های مختلف با استفاده از بهترین مواد اولیه تولید و در اختیار مشتریان قرار می دهد. در این شرکت امکان سفارش سازی پلاستیک های دوپوش کردن نیز بر اساس نیاز مشتریان وجود دارد. البته در زمان خرید این نوع پلاستیک توجه داشته باشید که این لایه پلاستیکی قرار است که نقش یک عایق را ایفا کند و مانند نایلون گلخانه ای نقش محافظتی ندارد. با خرید این محصول با مناسب ترین قیمت و استفاده از آن در گلخانه خود می توانید هزینه های مصرف انرژی را تا حدود زیادی کاهش دهید.

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید