۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

نایلون بسته بندی برنج

مشخصات و مزیت استفاده از نایلون برنج

فهرست مطالب

یکی از پرمصرف ترین و محبوب ترین مواد غذایی در بین اقشار مختلف جامعه ایرانی که به عنوان یکی از وعده های غذایی ثابت مورد استفاده قرار می گیرد، برنج است.‌ برنج در سبد غذایی خانوارهای ایرانی از جایگاه ویژه ای برخوردار است به همین دلیل به بسته بندی آن نیز توجه خاصی می شود. با توجه به این که برنج مصرف زیادی دارد، بسیاری از مردم برای صرفه جویی در هزینه ها حجم زیادی از آن را خریداری و در منزل خود نگهداری و انبار می کنند. استفاده از نایلون برای بسته بندی این ماده غذایی مانع از خراب شدن دانه های برنج می شود، از ورود آلودگی به داخل برنج، فاسد شدن، نفوذ رطوبت و اکسید شدن دانه های برنج جلوگیری می کند و تحمل وزن بالایی دارد. کیسه های نایلونی علاوه بر برنج برای بسته بندی مواد غذایی دیگری مانند بیسکوییت، نمک، حبوبات، نان، آجیل، مرغ، گوشت و غیره نیز کاربرد دارد.نایلون برنج برای حفظ بهداشت و ایمنی دانه های برنج تولید می شود و بنابراین باید دارای چند ویژگی بسیار مهم باشد. در این مقاله قصد داریم درباره مشخصات و ویژگی های نایلون برنج و مزایای استفاده از آن صحبت کنیم.

بسته بندی چاپی برنج

نایلون برنج چیست و چه ویژگی هایی دارد؟

نایلون برنج نوعی نایلون بسته بندی است که از مقاومت و استحکام بسیار بالایی برخوردار است و از ورود رطوبت، هوا و آلودگی ها به برنج جلوگیری می کند و باعث حفظ کیفیت و ماندگاری این ماده غذایی پرطرفدار می شود. در تمام کارخانه های تولید کننده محصولات پلاستیکی مانند نایلون برنج روی این نوع نایلون اطلاعات مربوط به برنج و لوگو و نام شرکت تولید کننده آن از طریق روش های مختلف چاپ می شود. با توجه بالا بودن ارزش دانه های سفید برنج تولید کنندگان توجه بسیار زیادی به نوع بسته بندی این محصول دارند و همواره به مصرف کنندگان توصیه می کنند که برنج را در داخل یک محفظه بدون منفذ، مقاوم و مستحکم نگهداری کنند‌. نایلونی که به عنوان کیسه برنج مورد استفاده قرار می گیرد از نوع فود گرید است و در تولید آن ها از بهترین و درجه یک ترین مواد اولیه استفاده می شود.‌ تولید نایلون برنج با استفاده از مواد اولیه فود گرید سلامت و کیفیت دانه های برنج را به شدت افرایش می دهد. قرار دادن برنج در کیسه های نایلونی بازیافتی تولید شده با مواد اولیه درجه دو یا سه باعث آنتقال مواد شیمیایی و آلودگی ها به برنج خواهد شد. نایلون های برنج شفافیت بالایی دارند و به این سادگی ها دچار پارگی نمی شوند. مقاومت در برابر تغییرات دمایی و انعطاف پذیری بالا از ویژگی های دیگر نایلون برنج محسوب می شود.

برای چاپ نایلون برنج از چه روش هایی استفاده می شود؟

همانطور که در بخش قبلی مقاله نیز اشاره کردیم برای مشخص شدن اصالت برنج باید نام و لوگوی شرکت تولید کننده به همراه اطلاعات برنج و تصاویر مورد نظر مشتری روی نایلون برنج به چاپ برسد. برای جذب بیشتر مشتریان کیفیت چاپ نایلون از اهمیت بالایی برخوردار است. هر چه چاپ باکیفیت تر باشد، مشتری های بیشتری را برای خرید برنج ترغیب می کند. نایلون های برنج به دو شکل شامل نایلون تمام چاپ و نایلون پنجره شفاف چاپ می شوند. در نوع تمام چاپ بر روی همه قسمت های نایلون برنج تصاویری چاپ می شود و برنجی که در داخل آن قرار دارد قابل مشاهده نیست اما در نوع پنجره شفاف از بخشی از نایلون که شفاف است می توان محتویات داخل بسته بندی را مشاهده کرد. برندهای جدید و نا معتبر برای افزایش اعتبار خود از چاپ های باکیفیت کمک می گیرند. نایلون های بسته بندی با چاپ های زیبا در ویترین فروشگاه ها خودنمایی می کنند و تعداد زیادی مشتری دارند. در بسیاری از کارخانه های تولید محصولات پلاستیکی چاپ روی نایلون بسته بندی برنج با تضمین کیفیت انجام می شود.

چه عواملی روی قیمت نایلون برنج تاثیرگذار هستند؟‌

قیمت نهایی نایلون برنج به عوامل متعددی بستگی دارد. برخی از این عوامل عبارتند از: تعداد رنگ هایی که در طراحی و چاپ به کار رفته، قیمت مواد اولیه پتروشیمی، میزان حجم سفارش؛ ابعاد و ضخامت نایلون و غیره. با توجه به شرایط اقتصادی ایران قیمت مواد اولیه پتروشیمی مدام در حال تغییرو نوسان است و به همین دلیل قیمت نایلون برنج هم تحت تاثیرن نوسانات قیمت مواد اولیه به صورت مداوم تغییر می کند و نمی توان یک قیمت ثابت برای آن مشخص کرد. به طور کلی هزینه بسته بندی برنج با استفاده از نایلون های مخصوص طراحی شده برای بسته بندی این محصول نسبت به انواع دیگر ارزان تر است.

استفاده از نایلون برنج چه مزایایی دارد؟‌

در برخی از شرکت های تولید و بسته بندی برنج استفاده از کیسه های پارچه ای برای بسته بندی کردن برنج رواج دارد تما طرفداران کیسه های نایلون در بین مردم بیشتر است زیرا مزایای آن نسبت به کیسه های پارچه ای به مراتب بیشتر است. تضمین سلامت برنج، عدم نفوذ آب، رطوبت و آلودگی های دیگز به داخل برنج، عدم وجود مکانی مناسب رشد و تجمع میکروب ها مانند تار و پود کیسه های پارچه ای، مقاومت بالا در زمان قرار گرفتن کیسه های نایلونی برنج در شرایطی مرطوب، امکان مشاهده دانه های برنج در بسته بندی های پنجره شفاف و غیره از مهم ترین مزایای استفاده از نایلون بسته بندی برنج به شمار می روند.

مزایای استفاده از نایلون برنج

خرید اینترنتی و بدون واسطه نایلون برنج

برای خرید اینترنتی و بدون واسطه نایلون برنج می توانید به سایت بهترین تولید کنندکان محصولات پلاستیکی مزاجعه کنید و سفارش خود را به ثبت برسانید‌. بی واسطه بودن خرید نایلون بسته بندی برنج باعث می شود که این محصول با قیمت پایین تری در اختیار مشتریان قرار بگیرد. در زمان ثبت سفارش هیچ گونه محدودیتی در طراحی و چاپ، ضخامت و اندازه نایلون بسته بندی بزنج وجود ندارد‌. شرکت های تولید و پخش عمده برنج برای خرید این نوع نایلون و بسته بندی برنج‌های تولیدی خود باید به فروشگاه های اینترنتی معتبر مراجعه کنند تا باکیفیت ترین نوع نایلون را با منصفانه ترین قیمت خریداری کنند. در این مقاله ویژگی ها، نوع چاپ، عوامل موثر روی قیمت و مزایای استفاده از نایلون برنج صحبت کردیم. امیدواریم مطالعه این مطلب برای شما مفید واقع شده باشد.‌

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *