۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

مواد اولیه نایلون تجزیه پذیر

نایلون تجزیه پذیر چیست و چه تفاوتی با کیسه های پلاستیکی دارد؟

فهرست مطالب

افراد حامی محیط زیست بیشتر از دو دهه است که به مطرح کردن موضوع آلاینده های پلاستیکی و مشکلاتی که برای محیط زیست به وجود می آورد، پرداخته اند. راه حلی که با پیشرفت تکنولوژی توسط مهندس های فعال در حوزه تولید انواع نایلون برای جلوگیری از ورود آلاینده های پلاستیکی به محیط زیست تولید و به بازار عرضه شد، نایلون تجزیه پذیر بود. این محصول جایگزین بسیار مناسبی به جای کیسه های پلاستیک معمولی محسوب می شود. کارخانه های تولید کننده نایلون های تجزیه پذیر برای تولید این محصول از بهترین و پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می کنند‌ این محصول با هدف کاهش آلودگی های زیست محیطی، حفاظت از محیط زیست، صرفه جویی در انرژی و کاهش عمر پلاستیک های رها شده در طبیعت تولید می شود‌. شاید در ذهن شما این سوال پیش بیاید که نایلون تجزیه پذیر چه ویژگی هایی دارد و چگونه باعث کاهش آلودگی در محیط زیست می شود. برای آشنایی بیشتر با نحوه تولید، ویژگی های نایلون تجزیه پذیر و تفاوت آن با کیسه های پلاستیکی تا انتهای این مطلب با ما همراه باشید.

نایلون تجزیه پذیر با چه روش هایی تولید می شود؟

نایلون های تجزیه پذیر با استفاده از مواد اولیه زیست تخریب پذیر و بر اساس استانداردهای ملی تولید می شود. با تولید این محصول عمر پلاستیک ها به حداقل سه ماه و حداکثر دو سال کاهش پیدا می کند و پلاستیک در صورت رها شدن در طبیعت بعد از سپری شدن این مدت تجزیه می شود. این در حالی است که کیسه های پلاستیکی معمولی اگر در طبیعت رها شوند برای تجزیه شدن به صد سال زمان نیاز دارند. برای تولید نایلون زیست تخریب پذیر از دو روش مختلف استفاده می شود. در روش اول این محصول را با افزودنی های اکسو می سازند. ترکیب پلیمرهای گیاهی و سنتی سرعت تخریب پلاستیک را افزایش می دهد. در روش دوم از مواد گیاهی مانند لبنیات، نیشکر و نشاسته برای تولید نایلون تجزیه پذیر استفاده می شود‌. این نایلون ها از نظر کیفیت، میزان کشسانی و دوام و ماندگاری با کیسه های پلاستیکی معمولی هیچ فرقی ندارند‌ و به خوبی می توانند نیاز مصرف کنندگان را برآورده سازند.

نایلون دسته دار تجزیه پذیر

نایلون تجزیه پذیر چه ویژگی هایی دارد؟

مهمترین ویژگی های نایلون های تجزیه پذیر شامل موارد زیر می باشد.

• تجزیه پذیر بودن

ویژگی تجزیه پذیر بودن را می توان به عنوان اصلی ترین و مهترین ویژگی این محصول معرفی کرد. همانطور که در بخش های قبلی مقاله هم اشاره کردیم در ترکیبات اولیه این محصول از موادی استفاده می شود که در صورت رها شدن در طبیعت بعد از سه ماه الی دو سال تجزیه شده و به پودر تبدیل می شود.‌ این محصول هیچ ضرر و آسیبی به محیط زیست وارد نمی کند.

• داشتن مقاومت و استحکام بسیار بالا

یکی دیگر از ویژگی های نایلون های تجزیه پذیر داشتن مقاومت و استحکام بسیار بالا است. این محصول از نظر میزان مقاومت هیچ تفاوتی بل کیسه های پلاستیکی معمولی ندارد و کارایی آن ها هم در حد نمونه های معمولی است. این کیسه ها برای محیط زیست نیز مضر نیستند و یک گزینه بسیار مناسب برای خرید به شمار می روند.

• داشتن قابلیت چاپ پذیری

شرکت های مختلف در زمان خرید نایلون تجزیه پذیر می توانند از قابلیت چاپ این محصول بهره مند شوند و نام برند، لوگوی یا مشخصات محصولات خود را روی آن با بهترین کیفیت به چام برسانند. با وجود این قابلیت هیچ جای نگرانی برای برند سازی و تبلغات وجود ندارد. این ویژگی در کیسه های پلاستیکی معمولی هم وجود دارد.

• انعطاف پذیری بسیار بالا

یکی دیگر از ویژگی های منحصر به فرد نایلون های تجزیه پذیر انعطاف پذیری بالای این محصولات است. این نایلون دارای قابلیت شکل دهی است و امکان تولید آن به شکل های مختلف وجود دارد. برای تولید نایلون تجزیه پذیر هیچ محدودیتی از نظر ابعاد و اندازه وجود ندارد.

قیمت نایلون تجزیه پذیر در بازار ایران

قیمت نایلون تجزیه پذیر در ایران بسیار ارزان و مناسب است. دلیل ارزان بودن این محصول افزایش خط تولید ها و تولید انبوه محصولات پلاستیکی است. برای پیدا کردن تولید کنندگان معتبر این نوع نایلون می توان در گوگل به جستجو پرداخت و از طریق فروشگاه های اینترنتی ارائه کننده نایلون تجزیه پذیر از هر نقطه از ایران برای خرید اقدام کرد. قیمت محصولات ارائه شده در فروشگاه های اینترنتی به دلیل عدم حضور واسطه ها از خرید حضوری ارزان تر است. در سایت های عرضه کننده محصولات پلاستیکی کارشناس ها و مشاوران فروش کارخانه ها آماده پاسخگویی به سوالات مشتریان هستند.

رول پلاستیک نجزیه پذیر

کیسه های تخریب پذیر جایگزینی مناسب به جای کیسه های پلاستیکی معمولی

آمار مصرف کیسه های پلاستیکی در سراسر دنیا چیزی در حدود پنج تریلیون در سال است. این آمار نشان می دهد که در هر دقیقه چیزی بالغ بر یک میلیون کیسه در هر یک دقیقه می باشد‌. اگر همه کیسه های پلاستیکی استفاه شده در تمام کشورهای دنیا را جمع آوری کنیم، مساحت دو سوم از کشور ایران یا دو برابر فرانسه را در بر خواهد گرفت. وجود این کیسه ها در طبیعت و تجزیه نشدن آن ها تا صد سال آسیب های زیادی به محیط زیست ، اقیانوس ها، آب و هوا، خاک و رودخانه ها وارد می کند. به همین دلیل کیسه های تخریب پذیر به عنوان یک جایگزین به جای کیسه های پلاستیکی معمولی گزینه بسیار مناسبی به شمار می روند و به دلیل وجود موادی مانند سبزیجات، نشاسته و مشتقات روغن نباتی در ترکیب آن ها هیچ نوع آسیبی به محیط زیست وارد نمی کنند. به مواد اولیه نایلون تخریب پذیر مواد اکسو اضافه می کنند.

کیسه تجزیه پذیر محلول در آب چیست؟‌

یکی از انواع کیسه تجزیه پذیر که برای قرار دادن لباس های عفونی در مراکز درمانی و بیمارستان ها و همچنین در صنایع داروسازی کاربرد دارد، کیسه تجزیه پذیز محلول در آب می باشد. این محصول یکی از جدیدترین اختراعات متخصصان حوزه تولید کیسه های تجزیه پذیر است. در کارخانه های تولید نایلون و نایلکس تجزیه پذیر از پیشرفته ترین دستگاه ها استفاده می شود. این محصولات در صنایع بسته بندی مواد غذایی و صنایع دارویی مورد استفاده قرار می گیرد. امروزه در کشورهای اروپایی و بسیاری از کشورهای جهان استفاده از کیسه های پلاستیکی معمولی ممنوع شده و پلاستیک های تجزیه پذیر یا سبز جایگزین آن ها شده است.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *