۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

صادرات سلفون: دروازه ورود به بازارهای جهانی

صادرات سلفون: دروازه ورود به بازارهای جهانی

فهرست مطالب

سلفون، با نام های دیگر نایلون، لفاف و استرچ فیلم، محصولی فوق نازک و شفاف از جنس پلی اتیلن است که کاربردهای گسترده‌ای در صنایع مختلف به خصوص مواد غذایی دارد. صادرات سلفون هم یکی از پرسود ترین روش های تجارت در ایران است که با توجه به قوانین ساده در تولید انواع پلاستیک و محصول نهایی ارزان قیمت، آن را به یک محصول با قابلیت رقابت در سطح جهانی تبدیل کرده است. از بسته‌بندی مواد غذایی و دارویی گرفته تا مصارف کشاورزی و صنعتی، سلفون نقشی کلیدی در حفظ کیفیت و سلامت محصولات و همچنین جلوگیری از ضایعات آنها ایفا می‌کند.

به صورت عمومی سلفون همان لفاف شفاف روی محصولات غذایی تازه و گوشت و مرغ است اما سلفون محدود به این مورد نیست و مهم ترین دسته سلفون های صادراتی که به کشورهای خاورمیانه از طرف ایران صادر می شود سلفون متالایز می باشد که برای بسته بندی موادغذایی کارخانه ای مثل کیک و کولوچه استفاده می شود. اگر دقت کرده باشید داخل بخش بسته بندی یک لایه سلفون شبیه رنگ الومینیوم زیر پلاستیک چاپ خورده چسبیده است که علاوه بر محافظت از محصول دارای استاندارد مواد غذایی نیز می باشد و در میان انواع سلفون، نوع متالایز برای صادرات هم دارای سود بیشتری است و هم در کشورهای خاورمیانه سلفون متالایز ایران کاملا شناخته شده و مقبول است.

در یک دهه اخیر، با رشد تجارت بین‌المللی و افزایش تقاضا از سمت کشورهای همسایه مثل عراق برای کالاهای باکیفیت، صادرات سلفون به عنوان یک فرصت طلایی برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی مطرح شده است. ایران با برخورداری از منابع غنی نفت و گاز، مواد اولیه تولید سلفون را به وفور در اختیار دارد. از سوی دیگر، وجود نیروی کار ماهر و متخصص در کنار زیرساخت های مناسب صنعتی، زمینه را برای تولید سلفون صادراتی و با کیفیت بالا در کشور فراهم کرده است.

مزایای صادرات سلفون برای تولیدکنندگان و تجار ایرانی

صادرات سلفون فواید متعددی برای تولیدکنندگان ایرانی به همراه دارد که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • افزایش سودآوری: ورود به بازارهای صادراتی و دسترسی به مشتریان جدید، فرصت‌های جدیدی را برای فروش محصولات و افزایش سودآوری تولیدکنندگان فراهم می‌کند.
  • تنوع‌بخشی به سبد محصول: تولید برای بازارهای صادراتی، تولیدکنندگان را به ارتقای کیفیت محصولات و تنوع‌بخشی به سبد محصولات خود ترغیب می‌کند.
  • ایجاد اشتغال: افزایش تقاضا برای صادرات سلفون، منجر به ایجاد فرصت‌های شغلی جدید در بخش‌های مختلف تولید، حمل و نقل و … خواهد شد.
  • ارتقای برند و اعتبار: حضور در بازارهای بین‌المللی و رقابت با برندهای معتبر جهانی، به ارتقای برند و اعتبار تولیدکنندگان ایرانی در سطح جهان کمک می‌کند.
  • دسترسی به دانش و فناوری جدید: تبادل نظر با متخصصان و شرکت‌های خارجی در جریان فعالیت‌های صادراتی، زمینه را برای انتقال دانش و فناوری جدید به صنعت تولید سلفون ایران فراهم می‌کند.

مهم ترین بازارهای هدف صادرات سلفون از ایران

صادرات سلفون ایرانی به کدام کشورها ممکن است: با توجه به موقعیت جغرافیایی ایران و دسترسی به آب‌های آزاد در جنوب ایران، کشورهای حاشیه خلیج فارس و همچنین کشورهای همسایه که با آن ها مرز خاکی داریم از جمله عراق، ترکیه، افغانستان، پاکستان، جمهوری آذربایجان، مهم ترین بازارهای هدف صادرات سلفون از ایران به شمار می روند.

علاوه بر این، کشورهای اروپایی( اتریش، نروژ، بلژیک)، آسیایی و آفریقایی نیز از جمله بازارهایی هستند که پتانسیل قابل توجهی برای مذاکره در رابطه با صادرات سلفون ایرانی دارند.

ملاحظات ضروری برای موفقیت در صادرات سلفون

برای موفقیت در صادرات سلفون، تاجرین و تولیدکنندگان ایرانی باید به نکات مهمی توجه کنند که از جمله آنها می‌توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • انطباق با استانداردهای بین‌المللی: کیفیت سلفون تولیدی باید مطابق با استانداردهای بین‌المللی باشد، سلفون تولید شده در  کارخانه رول پلیمر قابلیت رقابت در بازارهای جهانی را داراست.
  • بسته‌بندی مناسب:‌ بسته بندی سلفون باید از کیفیت بالایی برخوردار باشد تا در فرآیند حمل و نقل، آسیبی به محصول وارد نشود.
  • قیمت‌گذاری رقابتی:  قیمت سلفون صادراتی در رول پلیمر به گونه‌ای تعیین می شود که در عین حفظ سودآوری برای تجار، برای خریداران خارجی نیز جذاب باشد.
  • بازاریابی و تبلیغات: معرفی سلفون ایرانی به مشتریان خارجی از طریق حضور در نمایشگاه‌های بین‌المللی، تبلیغات در رسانه‌ها و ایجاد وب‌سایت به زبان‌های مختلف، از جمله اقدامات ضروری برای بازاریابی و تبلیغات این محصول است.
  • خدمات پس از فروش: ارائه خدمات پس از فروش مناسب به مشتریان خارجی، به حفظ رضایت آنها و ایجاد روابط بلند مدت تجاری کمک می‌کند. حتما دقت کنید ارسال بار و دریافت آن توسط مشتری در زمان دقیق ذکر شده داخل قرارداد باشد. در رابطه با این موضوع می توانید از دوستان ما در بخش فروش محصصولات رول پلیمر به صورت رایگان مشاوره بگیرید.

قوانین صادرات سلفون از ایران به کشورهای خاورمیانه

مجوزات لازم:

  • اخذ پروانه بهره‌برداری از وزارت صنعت، معدن و تجارت
  • اخذ کارت بازرگانی
  • اخذ گواهی مبدأ از اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی
  • اخذ گواهی بهداشت از سازمان غذا و دارو (در صورت نیاز توسط تولیدکننده)
  • اخذ گواهی استاندارد از سازمان ملی استاندارد ایران (در صورت نیاز توسط تولیدکننده)

محدودیت‌ها:

  • برخی کشورها مانند عربستان سعودی و امارات متحده عربی، واردات سلفون از ایران را ممنوع کرده‌اند.
  • برای صادرات سلفون به سایر کشورهای خاورمیانه، ممکن است محدودیت‌های کمی و کیفی اعمال شود.

تعرفه‌ها:

  • تعرفه صادرات سلفون به کشورهای خاورمیانه، به نوع سلفون، کشور مقصد و توافقات تجاری بین دو کشور بستگی دارد.

مراحل انجام صادرات:

  1. انعقاد قرارداد با خریدار در کشور مقصد
  2. تهیه فاکتور و سایر اسناد مورد نیاز
  3. ارائه اسناد به گمرک و انجام تشریفات گمرکی
  4. حمل و نقل سلفون به کشور مقصد

نکات مهم:

  • قبل از شروع فرآیند صادرات، لازم است با قوانین و مقررات صادرات محصولات پلاستیکی از ایران که پایه پلیمری دارند بخصوص سلفون و همین قوانین برای واردات به کشور مقصد به طور کامل آشنا شوید.
  • استفاده از خدمات مشاوران و شرکت‌های بازرگانی می‌تواند در انجام فرآیند صادرات به شما کمک کند، مشاورین ما در رول پلیمر نیز می توانند شما را به صورت رایگان راهنمایی کنند.
  • به کیفیت و بسته‌بندی سلفون توجه ویژه داشته باشید، زیرا کیفیت و بسته‌بندی مناسب می‌تواند در افزایش رقابت‌پذیری شما در بازارهای صادراتی موثر باشد که می توانید با خیال راحت این مورد را به ما بسپارید.

منابع اطلاعاتی:

 نقش دولت در حمایت از صادرات سلفون

دولت می‌تواند با اتخاذ تدابیری از جمله ارائه یارانه‌های صادراتی، کاهش بروکراسی اداری، تسهیل صدور مجوزهای صادراتی و حمایت از حضور تولیدکنندگان در نمایشگاه‌های بین‌المللی، به رونق صادرات سلفون از ایران کمک کند. که در یک دهه گذشته شرایط نسبت به قبل بسیار بهتر و طی کردن روندهای اداری بسیار سریع تر شده است. اگر سوالی در این زمینه دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

نتیجه‌گیری

صادرات سلفون فرصتی طلایی برای تجار و تولیدکنندگان ایرانی است تا ضمن افزایش سودآوری، به ارتقای برند و اعتبار خود در بازارهای جهانی دست پیدا کنند. با توجه به مزایای متعدد صادرات این محصول و وجود پتانسیل‌های لازم در کشور، انتظار می‌رود شاهد رشد چشمگیر صادرات سلفون از ایران در سال‌های آینده باشیم. ما در مجموعه رول پلیمر تمام استانداردهای لازم برای سلفون صادراتی را دریافت کرده ایم و سابقه صادرات این محصول به کشورهای ترکیه، عراق و اتریش را داریم، اگر برای شروع فعالیت در حوزه صادرات در رابطه با تولید، کیفیت و استانداردهای سلفون سوالی دارید می توانید با ما تماس بگیرید.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *