۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

مواد اولیه کیسه زباله تجزیه پذیر

کیسه های زباله تجزیه پذیر از چه چیزی ساخته شده اند و چه کاربردی دارند؟

فهرست مطالب

امروزه حجم استفاده از محصولات پلاستیکی و بسته بندی مواد خوراکی و کالاهای مختلف با پلاستیک روز به روز در حال افزایش است و به همین دلیل امکان جمع آوری و بازیافت این حجم از پلاستیک یک امر غیرممکن به شمار می رود. اما یکی از راهکارهای روش های بسیار مفید برای کاهش حجم ضایعات پلاستیکی در محیط طبیعت این است که برای تولید محصولات پلاستیکی از پلیمرهای زیست تخریب پذیر استفاده شود. یکی از پر استفاده ترین محصولات تولید شده از پلاستیک در زندگی روزمره افراد کاربرد زیادی دارد و در تمام ساختمان های مسکونی، اداری، تجاری و اماکن درمانی مورد استفاده قرار می گیرد، کیسه زباله تجزیه پذیر نام دارد. این نوع کیسه زباله با رهایی در طبیعت به سرعت به کمپوست تبدیل می شود و پس از تجزیه شدن از بین می رود. در این مقاله قصد داریم اطلاعات بیشتری درباره انواع کیسه زباله تجزیه پذیر در اختیار شما قرار دهیم.

کیسه زباله سبز رنگ و مشکی

مواد اولیه کیسه زباله تجزیه پذیر چیست؟

چه زمانی که زباله های پلاستیکی خود را به طبیعت رها می کنید و چه وقتی به عنوان یک کسب و کار مشغول به بازیافت مواد پلاستیکی باشید، آیا تا به حال به سرنوشت نهایی این زباله ها فکر کرده اید؟ کیسه زباله های معمولی از مواد اولیه پلی اتیلنی ساخته می شوند و تجزیه آن ها در طبیعت صدها سال زمان نیاز دارد. به همین دلیل جزء موادی هستند که به طبیعت آسیب می رسانند. برای جلوگیری از آسیب بیشتر به محیط زیست و طبیعت کیسه زباله هایی وارد بازار شد که با استفاده از مواد اولیه ای شامل پلیمرهای زیست تخریب پذیر، مواد پتروشیمی و درصدی از مواد قابل تجزیه شدن مانند کاه گندم، نشاسته، زباله هلی طبیعی و غیره تولید می شوند‌. هر چه میزان مواد طبیعی در ترکیبات مواد اولیه این نوع کیسه زباله بیشتر باشد مدت زمانی که برای تجزیه شدن در طبیعت نیاز دارد، ‌کاهش می یابد. به طور کلی زمان تجزیه کیسه زباله تجزیه پذیربین شش ماه الی دو سال متغیر است.

آشنایی با انواع کاربرد مختلف کیسه زباله تجزیه پذیر

تمام کیسه زباله ها چه معمولی و چه تجزیه پذیر دارای انواع متنوعی هستند که شامل موارد زیر می باشند.

• کیسه زباله های کیلویی یا فله ای
• کیسه زباله های بند دار
• کیسه زباله های رولی
• کیسه زباله های دسته دار
• کیسه زباله های صنعتی
• کیسه زباله های بیمارستانی

در خط تولید های معتبر محصولات پلاستیکی برای تولید انواع مختلف کیسه زباله ها از جمله کیسه زباله تجزیه پذیز هیچ نوع محدودیتی از نظز ضخامت و ابعاد وجود ندارد و مشتری می تواند سایز و ضخامت مورد نظر خود را سفارشی سازی کند. مشتریانی که نمی دانند برای مصرف خود به چه سایزی از کیسه زباله نیاز دارند، قبل از ثبت سفارش بهتر است که با مشاوران فروش شرکت های تولید کننده محصولات پلاستیکی تماس بگیرند و راهنمایی های لازم را دریافت کنند.

برای تولید کیسه زباله تجزیه پذیر از چه رنگبندی استفاده می شود؟

اکثر تولید کنندگان برای اینکه بین کیسه زباله های معمولی و تجزیه پذیر تمایز ایجاد کنند، برای تولید انواع تجزیه پذیر از رنگ سبز استفاده می کنند. این رنگ نشان دهنده تجزیه پذیری کیسه زباله است و به افراد جامعه کمک می کند که این محصول را از بین محصولات دیگر تشخیص بدهند‌. رنگ بندی خاص و منحصر به فرد این نوع کیسه زباله به فرهنگ سازی عمومی نیز کمک می کند. البته مشتریان برای انتخاب رنگ مورد نظر خود در طیف گسترده ای از رنگ ها می توانند رنگ دلخواه خود در زمان سفارش انتخاب کنند.

رنگبندی کیسه زباله تجزیه پذیر

روش های طراحی و چاپ روی کیسه زباله تجزیه پذیر

در بسیاری از مواقع برای طراحی و چاپ کیسه زباله تجزیه پذیر از یک رنگ برای چاپ استفاده می شود که با این کار بتوان به افراد جامعه این مفهوم را القا کرد که این نوع کیسه زباله تجزیه پذیر است. برای چاپ روی این محصول از روش های چاپ فلکسو سیلندر مرکز، فلکسو استک و کلیشه چاپ استفاده می شود. برای چاپ فلکسو سیلندر مرکز به یک الی هشت رنگ احتیاج است و ریزترین جزئیات را هم می توان در این نوع چاپ مشاهده کرد. در چاپ فلکسو استک هم از یک الی چهاز رنگ استفاده می شود. کیفیت و تفکیک رنگی این نوع چاپ نسبت به روش قبلی پایین تر است به همین دلیل امکان چاپ هر تصویر یا طرحی روی کیسه زباله را ایجاد نمی کند. در روش کلیشه چاپ برای هر یک از رنگ ها از یک کلیشه جداگانه استفاده می شود و سقف قابلیت چاپ در این روش پنجاه تن است. به این نکته نیز توجه داشته باشید که همواره هزینه های مربوط به ساخت کلیشه از هزینه چاپ جداست و جداگانه نیز محاسبه می شود.

برای تولید کیسه زباله تجزیه پذیر چقدر هزینه لازم است؟

قیمت مواد اولیه ای که برای تولید کیسه زباله های زیست تخریب پذیر مورد استفاده قرار می گیرد همواره از قسمت مواد اولیه پتروشیمی ارزان تر است. بنابراین هزینه نهایی تولید کیسه زباله های تجزیه پذیر بسیار کمتر از کیسه زباله هایی است که به طور کامل در ترکیبات آن ها از مواد اولیه پتروشیمی استفاده شده است. قیمت مواد اولیه در بازار مدام در حال نوسان است به همین دلیل نمی توان قیمت ثابتی برای این محصول در نظر گرفت. برای آگاهی از قیمت لحظه ای بهتر است که با مشاوران فروش شرکت های معتبر تولید کننده محصولات پلاستیکی تماس بگیرید. نکته دیگری که در زمینه خرید و قیمت کیسه زباله تجزیه پذیر وجود دارد این است که خرید مستقیم و بی واسطه این محصول از شرکت های تولید کننده باعث کاهش هزینه ها می شود. زیرا در خرید بی واسطه قیمت های ارزان تر هستند.

جمع بندی

در این مقاله درباره کیسه زباله تخریب پذیر و تفاوت آن با کیسه زباله های معمولی، مواد اولیه به کار رفته در تولید کیسه زباله های زیست تخریب پذیر، انواع مختلف کیسه زباله، رنگبندی کیسه زباله های تجزیه پذیر، روش های طراحی و چاپ و هزینه های مورر نیار برای تولید این محصول صحبت کردیم. امیدواریم که مطالعه این مطلب به دانش و آگاهی شما افزوده باشد.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *