۰۹۱۲-۳۳۲۵۴۹۵

فروش ویژه (خانم کمالی)

نایلون بسته بندی شکلات

بسته بندی نایلونی (پلی اتیلنی) شکلات

فهرست مطالب

شکلات یکی از پر‌مصرف ترین و محبوب ترین انواع شیرینی جات و تنقلات به شمار می رود و فروش آن در سطح گسترده برای تولید کنندگان این محصول سود بسیار خوبی به همراه دارد. برای بسته بندی شکلات از نایلون پلی اتیلنی، سلفون پلی پروپیلنی صدفی یا متالایز و فویل آلومینومی به صورت تک لایه یا لمینتی استفاده می شود.‌ از بین انواع مختلف بسته بندی شکلات نایلون پلی اتیلنی به دلیل قیمت مناسب تر طرفداران بیشتری دارد و توسط اکثر شرکت های تولید کننده شکلات مورد استفاده قرار می گیرد. در این مقاله قصد داریم درباره لزوم بسته بندی شکلات و نحوه طراحی و چاپ روی بسته بندی نایلونی شکلات توضیح دهیم.

چرا باید انواع مختلف شکلات را بسته بندی کرد؟

شکلات نیز مانند سایر شیرینی جات در صورت قرار گرفتن در دمای بالا و مکان های مرطوب کیفیت خود را از دست می دهد. رطوبت و گرما باعث فاسد شدن و شکرک زدن شکلات می شوند. همه محصولات حاوی چربی از جمله شکلات اگر در داخل بسته بندی قرار نگیرند، بوهای محیط مانند بوی رنگ، نفت و غیره را به خود جذب می کنند و طعم ناخوشایندی به دست می آورند. برای تولید بسته بندی شکلات از مواد مختلفی مانند مقوا، کاغذ، فویل آلومینیومی، پلیمر و غیره استفاده می شود که از بین همه این مواد بسته بندی نایلونی شکلات که با استفاده از مواد اولیه پلی اتیلنی تولید می شود، کاربرد بیشتری دارد و همه نیازهای شرکت های تولید کننده شکلات را برآورده می سازد. کیفیت نایلون بسته بندی شکلات نسبت به بسته بندی های کاغذی و مقوایی بیشتر است و در برابر رطوبت و گرما مقاومت و استحکام خود را از دست نمی دهد و قابلیت چاپ پذیری بالایی دارد.

چاپ بسته بندی شکلات

چرا بسته بندی نایلونی شکلات بهترین نوع بسته بندی این محصول به شمار می رود؟‌

انعطاف پذیری بالایی نایلون بسته بندی شکلات تولید شده با مواد اولیه پلی اتیلنی باعث شده است که این نوع بسته بندی به عنوان بهترین نوع بسته بندی شکلات معرفی شود. در حال حاضر تعدا بسیار کمی از شرکت های تولید کننده شکلات برای بسته بندی این محصول از کاغذ استفاده می کنند‌.‌ قیمت نایلون بسیار مقرون به صرفه است و کیفیت بالاتری نسبت به کاغذ دارد. نگهداری شکلات در داخل بسته بندی های نایلونی به افزایش ماندگاری و حفظ کیفیت این ماده خوراکی خوشمزه کمک زیادی می کند. از دلایل دیگری که منجر به پرطرفدار شدن نایلون بسته بندی شکلات شده این است که هیچ نوع رطوبت یا بوی نامطبوعی از طریق این نوع بسته بندی به شکلات نمی رسد. زیرا نایلون ها غیر قابل نفوذ هستند، اجازه جذب هیچ نوع بوی نامطبوعی به شکلات را نمی دهند و دوخت آن ها نیز بسیار راحت است. استفاده از قابلیت چاپ پذیری نایلون بسته بندی شکلات می توان به زیباتر شدن ظاهری شکلات ها و جذب مشتریان بیشتر منجر خواهد شد.

نحوه طراحی و چاپ روی نایلون بسته بندی شکلات به چه صورت است؟

همانطور که در بخش های قبلی مغازه هم اشاره کردیم، عاملی که در کنار عوامل دیگر مانند کیفیت و طعم شکلات به جذب مشتری و افزایش فروش این محصول کمک زیادی می کند، طراحی و چاپ روی نایلون بسته بندی است. مشتریان زمانی که به طراحی و کیفیت چاپ بسته بندی یک محصول توجه می کنند به کیفیت محتویات داخل بسته بتدی نیز مطمئن تر می شوند و برای خرید اشتیاق بیشتری پیدا می کنند. شکلات در گروه محصولاتی قرار می گیرد که در بسیاری از جشن ها و مناسب ها به عنوان کادو مورد استفاده قرار می گیرد و بنابراین مشتری ها به دنبال شکلات هایی هستند که کیفیت چاپ بسته بندی بالایی دارند و از نظرظاهری بسیار شیک و جذاب هستند. همه تولید کنندگان شکلات به این نکته بسیار مهم واقف هستند و در طراحی و چاپ نایلون پلی اتیلنی بسته بندی شکلات از بهترین و پیشرفته‌ ترین دستگاه ها استفاده می کنند‌. برای طراحی و چاپ روی سلفون و نایلون بسته بندی شکلات از روش های هلیو و فلکسو استفاده می شود. در چاپ هلیوگراور که به عنوان بهترین و باکیفیت ترین روش چاپ شناخته می شود و برای سلفون های بسته بندی شکلات کاربرد دارد، از دستگاه هلیو گراور استفاده می شود. در این روش برای چاپ طرح مورد نظر روی سلفون بسته بندی شکلات از کلیشه های فلزی از جنس چدن استفاده می شود. در روش فلکسو که برای چاپ روی نایلون بسته بندی استفاده می‌شود، کلیشه چاپ از جنس ژلاتین کاربرد دارد.

چاپ نایلون شکلات

انواع مختلف نایلون بسته بندی شکلات بر اساس نوع مصرف شامل چیست؟

نایلون های بسته بندی شکلات از نظر نوع مصرف به سه گروه شامل پاکت بسته بندی، لفاف بسته بندی و لیبل های دور ظرف و دور بطری تقسیم می شوند. پاکت های بسته بندی شکلات بهترین نوع بسته بندی مواد خوراکی از جمله شکلات محسوب می شوند و انواع متنوعی دارند. مهم ترین انواع پاکت بسته بندی شکلات از لحاظ شکل ظاهری عبارتند از: پاکت های زیپدار، دستهدار، رگال دار، سوپاپ دار، پنجره دار، باکس پوچ و غیره. این پاکت ها از نظر نوع دوخت هم دارای انواع سه طرف دوخت، ته کاست ایستاده، بغل کاست و سه طرف کاست هستند. لفاف های بسته بندی شکلات را به صورت دوخت خورده و رولی در اختیار مشتری قرار می دهند و در واقع به نوعی بسته بندی مادر محسوب می شوند تا بسته های تکی شکلات در داخل آن ها قرار بگیرد. نوع دیگری از لفاف بسته بندی شکلات بسته بندی ساشه ای یا یک نفره است که برای استفاده در مهمانی ها و مراسم کاربرد دارد. اگر به دور ظروف پلاستیکی یا شیشه ای که شکلات در داخل آن ها قرار می گیرد توجه کرده باشید متوجه لیبل یا نایلون پشت چسبداری چاپ شده ای که مواد اولیه شکلات، برند و آدرس تولید کننده روی آن به چاپ رسیده شده اید. شرکت های تولید کننده محصولات پلاستیکی لیبل های پشت چسبدار را در ابعاد و ضخامت های مختلف تولید می کنند.

نتیجه گیری

در این مقاله توضیح دادیم که مواد خوراکی و تنقلاتی مانند شکلات برای در امان ماندن از گرما و رطوبت محیط حتما باید در داخل بسته بندی های غیر قابل نفوذی قرار بگیرند که از بین تمام انواع بسته بندی شکلات نایلون های پلی اتیلنی به دلیل قیمت ارزان و قالبلیت چاپ پذیری بالا به عنوان بهترین نوع بسته بندی شکلات محسوب می شود. در ادامه به روش های طراحی و چاپ روی سلفون و نایلون بسته بندی شکلات اشاره کردیم و سپس انواع بسته بندی نایلونی شکلات از نظر شکل ظاهری و نوع دوخت مورد بررسی قرار دادیم. امیدواریم که از مطالب ارائه شده در این مقاله کمال استفاده را برده باشید.

 

این متن را در شبکه های اجتماعی به اشتراک بگذارید
Facebook
Twitter
LinkedIn
Pinterest
Telegram
WhatsApp
Email
Print
Pocket
Reddit

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *